Nárůst zákaznické základny T-Mobile o 10 procent je v souladu s očekáváním. O to více nás těší, že si stále držíme pozici jedničky v počtu paušálních zákazníků,
říká Roland Mahler, generální ředitel T-Mobile Czech Republic a.s. a dodává: Například uvedení tarifního zvýhodnění Pevná+ či rozšíření technologie EDGE se právě u těchto zákazníků setkalo s velkou odezvou.
Tarifní zákazníci jsou také tou skupinou, která přispěla ke zvýšení podílu datových služeb na ARPU.
V prvním čtvrtletí hospodařil T-Mobile s vynikajícími finančními výsledky: celkové tržby dosáhly 6,5 miliard Kč, čistý zisk téměř 1,5 miliardy Kč (nárůst o 35,1%) a ukazatel EBITDA (zisk před zdaněním, úroky, odpisy a amortizací) ve srovnání se stejným obdobím loňského roku vzrostl o 14,8 procenta. EBITDA marže meziročně vzrostla téměř o 4 procentní body a dosáhla nadprůměrné hodnoty 50 procent. Dosažené hodnoty svědčí o výrazném zvýšení efektivity podniku i o tom, že mezinárodní program Save for Growth je správnou cestou.
V uplynulém období se T-Mobile věnoval dalšímu rozvoji datových služeb – rozšířil pokrytí EDGE i nabídku nehlasových služeb o zajímavé aplikace určené nejen firemním zákazníkům (telemetrie, lokalizační a navigační služby, ochrana majetku aj.). To se odrazilo v datovém provozu: meziročně se počet přenesených dat zvýšil o 300 procent a podíl nehlasových služeb na ARPU se zvýšil o 2,0 procentního bodu na 22,2 procent. Tento údaj je nadprůměrný, a to nejen v rámci skupiny T-Mobile.
Naším největším úspěchem je dosažení stálého růstu na vysoce saturovaném trhu. K tomu přispívá schopnost oslovit tarifní zákazníky i fakt, že stále více firem volí T-Mobile. Právě tyto skupiny oceňují stabilitu, širokou nabídku služeb a poměr ceny a hodnoty, které jim nabízíme,
říká Roland Mahler.
Mezi novými firemními klienty se objevily mj. tyto instituce a společnosti: Ministerstvo pro místní rozvoj, Masarykova univerzita v Brně, ABB, GE Money Bank, a.s., Johnson & Johnson, Město Česká Lípa, Správa Národního parku a chráněné krajinné oblasti Šumava, WOOD & Company Financial Services, BASF či STEM/MARK.
1. čtvrtletí 2005 | 1. čtvrtletí 2004 | Změna % | |
---|---|---|---|
Penetrace (%) | 106,4 | 96,0 | 10,4 |
Počet zákazníků (´000) | 4 390 | 3 991 | 10,0 |
– Tarifní zákazníci | 1 128 | 947 | 19,1 |
– Twist zákazníci | 3 262 | 3 044 | 7,2 |
Noví zákazníci | 30 | 43 | (30,2) |
– Tarifní zákazníci | 23 | 58 | (60,3) |
– Twist zákazníci | 7 | –15 | – |
Celkové tržby (mil. Kč) | 6 511 | 6 101 | 6,7 |
Tržby ze služeb | 6 172 | 5 688 | 8,5 |
EBITDA (mil. Kč) | 3 254 | 2 835 | 14,8 |
EBITDA marže – celkové tržby (%) | 50,0 | 46,5 | 3,5 |
EBTDA marže – tržby ze služeb (%) | 52.7 | 49.8 | 2.9 |
ARPU vč. zahraničních zákazníků (Kč) | 470 | 477 | (1,5) |
Podíl nehlasových služeb na ARPU (%) | 22,2 | 20,2 | 2,0p |