Hlavní navigace

Průzkum ING: Lidé si sjednávají životní pojištění především, aby zajistili rodinu a své blízké

Podle průzkumu společnosti ING, kterého se zúčastnilo 1 005 respondentů, si většina lidí (63 %) sjednává životní pojištění s cílem zajistit rodinu a své blízké. Jako druhý důvod uvedlo 18 % respondentů zajištění vlastních potřeb. Vysoké zhodnocení finančních prostředků bylo důvodem pro sjednání životního pojištění u 8 % respondentů.

Doba čtení: 2 minuty

„Výsledky našeho průzkumu potvrzují, že si lidé pořizují životní pojištění především jako jistotu pro případ, že by se jim něco stalo. Při sjednávání životního pojištění je velmi důležitý první kontakt s pojišťovnou a osobní přístup. Naprostá většina, 94 % oslovených klientů, si pojistku sjednalo u téže pojišťovny, s jejíž finančním poradcem se hned poprvé sešli. Jen 2 % lidí nakonec smlouvu uzavřelo u konkurenční společnosti,“ uvedl Jiří Běťák, ředitel životního pojištění ING ČR/SR.

Při hledání vhodného životního pojištění zaujímá podle průzkumu ING aktivní přístup téměř 6 klientů z deseti. Řadě lidí ale stačí jen informace od finančního poradce či makléře a nabídky jednotlivých pojišťoven nesrovnávají.

Při sjednávání životního pojištění je oblíbený především osobní přístup. Tři čtvrtiny klientů životního pojištění si uzavřely smlouvu buď s finančním poradcem pojišťovny nebo s nezávislým makléřem;amp na pobočce pojišťovny uzavřelo smlouvu jen 17 % respondentů.

Z průzkumu dále vyplývá, že většina lidí považuje životní pojištění za unikátní finanční produkt a nesrovnává ho s žádnými dalšími produkty finančního trhu. Pouze 20 % respondentů uvedlo, že srovnává životní pojištění s rizikovým pojištěním a 15 % s penzijním připojištěním. Tento fakt také ukazuje na propojení mezi životním a penzijním pojištěním. 66 % respondentů průzkumu ING uvedlo, že impulsem pro pořízení životního pojištění byla touha po zlepšení finanční situace v penzi.

Výzkum pro ING uskutečnila společnost TNS AISA. Jeho kvalitativní část zahrnovala 40 respondentů, kvantitativní části se zúčastnilo 1 005 lidí.

ING nabízí ve svém portfoliu široké spektrum produktů životního pojištění, kterými vychází vstříc různorodým potřebám klientů. O kvalitě těchto produktů svědčí také řada získaných ocenění. V ocenění Accenture Zlatá koruna v kategorii životních pojištění ocenila porota letos již počtvrté hlavní cenou životní pojištění ING Investor Plus, které poskytuje klientům finanční zajištění na stáří a současně pokrývá rozmanitá pojistná rizika a nabízí investici do interních fondů ING podle vlastního výběru. Klienti mohou flexibilně měnit rozsah pojistné ochrany a tím reagovat na jejich aktuální potřeby.

Bronzovou korunu v soutěži Accenture Zlatá koruna získalo ING životní pojištění RODINA, které umožňuje značnou flexibilitu při práci s vloženými finančními prostředky klientů. Volné finanční prostředky mohou klienti investovat do finančních fondů životního pojištění a dále je v závislosti na výkonnosti fondů zhodnocovat.