Program Banka první volby pro roky 2006 –2008 zahájila Česká spořitelna v červenci 2006 s jasným cílem, aby jí pomohl upevnit vedoucí pozici v oblasti drobného bankovnictví a finančních trhů a posílit pozici a význam České spořitelny v oblasti služeb malým a středním firmám. Program Banka první volny se skládá ze sedmi základních stavebních kamenů, které tvoří základnu pro naplňování jednotlivých milníků:
- Klienti
- Developerská střediska poskytují specializované poradenství investorům a developerům.
- Dámský investiční klub sdružuje ženy-investorky.
- Sociální odpovědnost firmy
- Středisko poradenství dlužníkům na pomoc předluženým (17. ledna charitativní organizace otevřela svou první kancelář v Praze).
- Nová strategie sociální odpovědnosti firmy (motto „Investujeme pro budoucnost“).
- Distribuční síť
- Naši realitní makléři (Realitní společnost České spořitelny) jsou nejkvalifikovanější makléři v České republice.
- Firemní kultura
- Výsledky spokojenosti zaměstnanců byly prezentovány v centrále, v oblastních pobočkách a v dceřiných společnostech, následný realizační/akční plán byl schválen představenstvem.
- Firemní strategie byla zaměstnancům v centrále a v oblastních pobočkách srozumitelně komunikována prostřednictvím Road Shows a workshopů.
- Řízení služeb
- Trvalé zvyšování počtu klientských dotazů zpracovaných za 24 hodin (80 % cíle).
- Procesy
- Pobočky: standardní čekací doba na pobočkách 7 min. V 1Q 2008 jsme dosáhli 77% standardní čekací doby (oproti 70 % ve 4Q 2007).
- Centrála: počet návrhů na zlepšení (prostřednictvím procesů SixSigma, Lean, Kaizen atd.) – v 1Q2008 šestkrát více, jde o meziroční zlepšení.
- Služby a produkty
- Uskutečněna vůbec první platba v SEPA (Single Euro Payment Area).
- Internetové bankovnictví nabídlo klientům nové funkce, které banka testovala od loňského listopadu u vybraných uživatelů internetového bankovnictví SERVIS 24.
- Úhrady v EUR do čtyř hodin: Česká spořitelna zadává platby PRIEURO.