Cílem programu bylo upevnit vedoucí pozici České spořitelny na trhu v oblasti drobného bankovnictví a finančních služeb a posílit její pozici a význam v oblasti služeb firemní klientele.
Program Banka první volby tvoří sedm základních stavebních kamenů, které jsou základnou pro naplňování milníků programu:
- Klienti
- Společenská odpovědnost
- Pobočky
- Firemní kultura
- Řízení služeb
- Procesy
- Služby a produkty
Příklady milníků, kterých ČS v rámci programu Banka první volby, dosáhla
Klienti
Klientská spokojenost (index CSI, který se měří dvakrát ročně) se zvýšila na 84,22 % při březnovém měření v roce 2007 z 83.37 %, které ukázalo říjnové měření v roce 2006. Průměrné hodnoty nejlepších bank v EU 15 a USA dosahují hodnot 85 % – 90 %.Průměrná čekací doba na pobočkách dosahovala v červnu 5:18 minuty. Do 7 minut je přitom obslouženo 74 % klientů, do 15 minut pak 92 %. Na zkrácení čekací doby na 7 minut pro všechny klienty ČS dále pracuje.
Zjednodušení a zpřehlednění Sazebníku ČS.
Snížení zodpovědnosti klientů za transakce provedené odcizenou kartou na 4 500 Kč.
Pojištění pravidelných plateb (elektřina, voda, apod.).
Otevírací doba poboček prodloužena o více než 800 hodin týdně.
Společenská odpovědnost
Na projekty společenské odpovědnosti (CSR) vyčlenila ČS od začátku programu Banka první volby v červenci loňského roku již více než 59,5 milionu Kč, z toho za první pololetí 2007 30 milionů Kč (měřeno metodikou SOF Fóra dárců /SOF = standard odpovědná firma/).Zaveden Den pro charitu, který doposud stál ČS přes 430 000 Kč na náhradách za mzdy zaměstnanců a na zdravotním a sociálním pojištění.
Pobočky
Realizováno 24 rekonstrukcí poboček, celkově si rekonstrukce vyžádaly již 395 milionů Kč.Vznikla tři centra privátního bankovnictví (Praha, Brno, Ostrava).
Vznikla speciální pobočka pro studenty v budově Vysoké školy ekonomické v Praze.
Firemní kultura
Začalo pravidelné měření spokojenosti zaměstnanců.Pobíhá intenzivní školení zaměstnanců. Od začátku existence programu Banka první volby ČS na školení vynaložila ji 193,4 miliony Kč, patří sem jak školení na „hard skills“, soft skills“, jazyková výuka i vzdělávání k projektům.
Řízení služeb
V největších pobočkách již pracuje 75 specialistů kvality služeb.ČS pravidelně zveřejňuje index spokojenosti klientů CSI. (Měří se dvakrát ročně, ukázal, že se spokojenost klientů s ČS zvýšila na 84,22 % při březnovém měření v roce 2007 z 83.37 %, které ukázalo říjnové měření v roce 2006. Průměrné hodnoty nejlepších bank v EU 15 a USA dosahují hodnot 85 % – 90 %.
ČS v květnu zveřejnila Výroční zprávu Týmu ombudsmana.
Procesy
Vyškoleno celkem 265 zaměstnanců v metodice Six Sigma.Služby a produkty
Instalováno 200 nových bankomatů; z toho 48 je rozšíření sítě bankomatů do nových lokalit.Vydáno 1,240 milionu čipových karet.
Vznikl přehled portfolia pro aktivní drobné investory v aplikaci SERVIS 24.
Klienti získali možnost zasílání platebních karet poštou.
ČS nabídla speciální program pro firmy, které obchodují s alternativními energetickými zdroji.
Příklady milníků plánovaných pro H2 2007
Vznikne nezávislé poradenské úvěrové centrum pro klienty.
Důležitá telefonní čísla budou součástí tzv. informačního pylonu na pobočkách.
Bezplatná informační příručka nemarketingového charakteru o bankovních službách bude k dispozici klientům na pobočkách i v elektronické podobě.
Naplno začne fungovat Cash Back.
Standardní doba čekání na pobočkách nepřesáhne 7 minut.