„Není možné sestavit pevné balíčky, které by vyhovovaly všem skupinám klientů a jejich potřebám. Podle výzkumu, který pro Českou spořitelnu realizovala agentura TNS AISA mezi 800 klienty českých bank, 85 % z nich přivítá možnost sestavit si účet podle vlastních představ. Během přípravy nového účtu, který by postupně měl nahradit všechny stávající účty pro soukromou klientelu, jsme vycházeli z předpokladu, že neexistuje průměrný klient. Ať si tedy každý vybere účet, který si sám složí,“ uvedl Martin Techman, ředitel úseku rozvoj obchodu.
V Osobním účtu České spořitelny si klient může vybrat až 30 různých druhů a úrovní produktů a navazujících služeb a k tomu získává automaticky vedení účtu, pravidelný výpis, spořící plán a trvalé příkazy. Klient může vybírat z produktů a služeb jako např. debetní karta, neomezený počet výběrů z bankomatů ČS zdarma, neomezený počet plateb v rámci ČR zdarma, SERVIS 24, kontokorent či např. pojištění schopnosti splácet. Úročení Osobního účtu České spořitelny se může pohybovat až na úrovni 2% p.a., v závislosti na volbě klienta. „Klienti si mohou v průběhu času Osobní účet České spořitelny kdykoli zdarma upravit podle toho, co opravdu využívají a podle jejich měnících se životních situací a potřeb,“ zdůraznil Martin Techman.
Ohlasy klientů na Osobní účet České spořitelny byly již během pilotního provozu vysoce pozitivní. Zájem o nový účet projevují zejména mladší klienti. Nejčastěji volenými produkty jsou: debetní karta, bezplatné výběry z bankomatů ČS a kontokorent.