Nejvíce vždy kalamita zasáhne obyčejné lidi, kterým se snažíme co nejrychleji ulehčit jejich těžkou situaci. Díky přijatým opatřením vyřídili do dnešního rána likvidátoři pojišťovny Generali již více než čtvrtinu z dosud nahlášených škod. Peníze mají lidé již k dispozici nebo jim byly poukázány na účet. Klientský servis Generali bude našim klientům mimořádně k dispozici i tomto víkendu od 7 do 19 hodin na lince 844 188 188.
Počty i výše škod, které nám hlásí klienti v souvislosti s povodní, se mění každou minutu. Předpokládáme, že celkový počet pojistných událostí se bude pohybovat kolem 1800. Zatím výrazně roste především počet škod, protože převážná většina z nich spadá do pojištění domácností a rodinných domů. Škody z podnikatelského pojištění, které bývají běžně v řádech deseti milionů a více, jsou vždy hlášeny s časovou prodlevou. Očekáváme, že podnikatelé začnou své škody hlásit začátkem příštího týdne, kdy začne razantně růst i výše způsobených škod. Jejich celkový účet odhadujeme na 200 milionů.
Naší prioritou i nadále zůstává vyřízení pojistné události v co možná nekratším čase. Likvidátoři i mobilní technici Generali jsou v terénu a kontaktují klienty s informacemi, jak mají při likvidaci následků povodní postupovat. Zároveň se snaží co nejrychleji prohlédnou místa již nahlášených škod. Jestli se lidem v podobných situacích něčeho nedostává, pak jsou to peníze. Proto naši likvidátoři sami aktivně nabízejí výplaty záloh na pojistná plnění na základě odhadu výše škody mobilním technikem.
Podíváme-li se na jednotlivé lokality zasažené povodní, z pohledu pojišťovny Generali předpokládáme největší škody v Moravskoslezském kraji, v okresech Frýdek-Místek a Karviná. Z měst budou zřejmě nejvíce postiženy Bohumín a Karviná