Výši sazeb u nás mají v rukou samotní řidiči,
vysvětluje generální ředitel ČP Ladislav Bartoníček. Ti, kteří nehavarují, zaplatí díky bonusům méně a těm, kteří svému okolí způsobují škodu, sazby naopak podraží.
Úplně všichni motoristé ale levnější zákonnou pojistku odpovědnosti v roce 2005 nepocítí. Statistiky o škodním průběhu jednotlivých kategorií vozidel i jednotlivých řidičů ukázaly, že svému okolí i v uplynulém roce způsobovaly největší škody šoféři tahačů návěsů s hmotností nad pět tun. Těm tedy sazby vzrostou,
konstatuje Bartoníček.
Povinné ručení České pojišťovny si v roce 2005 mohou majitelé motorových vozidel uzavřít buď ve variantě Standard se základním limitem pojistného plnění (18 mil. Kč pro hmotné škody a 35 mil. Kč pro škody na zdraví), nebo Bonus Exclusive, kde se jim původní limity ve výši 50 mil Kč zvýší na 100 mil. Kč.
Součástí povinného ručení ČP budou i v příštím roce asistenční služby a motoristé si budou moci znovu pojistit vozidlo rovněž na extrémně krátkou dobu, případně si k povinnému ručení připojistit také čelní sklo. Kombinace havarijního pojištění a povinného ručení v jedné smlouvě jim navíc uspoří dalších pět procent z celkové částky.
Česká pojišťovna zaujímá 45 procent trhu s povinným ručením a je u ní pojištěno téměř každé druhé vozidlo provozované v České republice. Podle údajů České kanceláře pojistitelů ke konci září spravovala ČP celkem 2,4 milionu smluv povinného ručení. Hlavním akcionářem ČP je společnost CESPO B.V. ze skupiny PPF. Podíl skupiny PPF na základním kapitálu ČP dosahuje 97,7 procenta.