Jak si zajistit službu dosílka?
Je to velmi jednoduché. Před dovolenou se stavíte na jakékoliv pobočce pošty, kde vyplníte tiskopis – Žádost o změnu místa dodání (dosílka). Zásilky je možné dosílat na jakoukoliv adresu v České republice, a to po dobu maximálně šesti měsíců. Po uplynutí této doby je možné o tuto službu znovu požádat. Dosílku můžete využít pro všechny typy zásilek s výjimkou zásilek, u kterých odesílatel uvedl poznámku „Neodesílat“ a u Zásilkových balíků. Cena služby je 100 Kč za měsíc.
Jaké máte další možnosti? Požádejte o prodloužení odběrní lhůty
Dosílka se dá využít pouze v případě, že se budete nacházet na území České republiky. Pokud pojedete do zahraničí a nemáte například žádného spřízněného souseda, který by vám zásilky přebíral, máte možnost požádat na poště o prodloužení odběrní lhůty. To může trvat až jeden měsíc. Služba je pro zákazníky České pošty zdarma a požádat o ni můžete buď:
• telefonicky – na telefonním čísle vaší ukládací pošty, na kterém si prodloužení domluvíte, nebo
• prostřednictvím elektronické podatelny na webových stránkách České pošty podáte Žádost o prodloužení úložní doby pro vyzvednutí došlých zásilek, nebo
• osobně na kterékoliv poště prostřednictvím tiskopisu Žádost – opatření adresáta, nebo
• vámi zmocněná osoba může požádat o prodloužení odběrní lhůty na kterékoliv poště prostřednictvím tiskopisu Žádost – opatření adresáta.
Službu nelze poskytnout u:
• zásilek, u kterých odesílatel požádal o doplňkovou službu „Uložit jen 3 dny“ nebo „Uložit jen 10 dní“, případně uvedl poznámku „Neukládat“ nebo „Neprodlužovat odběrní lhůtu“,
• u Poštovních poukázek, Obchodních a Zásilkových balíků.