Že se nejedná o zanedbatelné částky, nad kterými by každý mohl mávnout rukou dokazuje i fakt, že od začátku roku jsme na nejrůznějších bankovních poplatcích zaplatili již více než 30 mld. Kč!
Zlatokopům se v Česku daří
Důvod vysokých poplatků v České republice, kterými jsme postiženi skutečně všichni netkví zásadním způsobem v žádným z důvodů, které banky neustále dokola prezentují. Tím důvodem tedy nejsou vysoké investice do technologií, ani malá velikost trhu, ale především zájem zahraničních vlastníků našich bank o co nejrychlejší a nejjednodušší návratnost vložených prostředků a další zhodnocování jejich investic.
Už od devadesátých let jsme si můžeme zvykat, že jsme pro mnoho lidí a společností novodobým Klondaikem. Na této skutečnosti se nic nezměnilo ani v současnosti.
Na západě nemají šanci
Pro zahraniční majitele rozhodně není zlatokopeckým rájem západní Evropa, kde by banka po uplatňování tuzemských poplatkových a obchodních praktik velmi brzy zkrachovala. Velká konkurence, vyspělost a uvědomělost klientů na náročných trzích totiž bankám neumožňuje, aby se chovaly jako zlatokopové, jejichž hlavním cílem je jen zisk, nikoliv potřeby klientů.
Speciálně střední a východní Evropa se pro účely rýžování hodí nejlépe.
Několikrát platit za jednu službu je u nás normální
Na poplatcích je nejvíce zarážející fakt, že klient platí za služby, které jím byly již v jiné formy zaplaceny. Tím, že se poplatky týkají i absolutně základních funkcí a služeb, které klient nutně využívat musí a bez nichž by služba banky byla úplně zbytečná, nemůže se poplatkům nijak vyhnout, ani jejich výši v podstatě ovlivnit.
Bohužel i kdyby se klient rozhodl nevyužívat jednotlivých zpoplatněných služeb banky, stejně zaplatí poplatky jiné (např. za vedení účtu), i když je pasivní.
Ukažte bankám svou nespokojenost
Kromě úroků a výnosů z finančních operací, které bankám přinášejí největší příjmy, jsou příjmy z poplatků dalším důležitým zdrojem pro uspokojení vlastníků a akcionářů bank. Tohoto zdroje se banky jen těžko budou vzdávat. Nicméně je nejvyšší čas, abychom jako klienti zásadním způsobem prosazovali skutečnou „poplatkovou kulturu“ a vyžadovali od bank úctu vůči nám všem.
Je třeba aby si banky uvědomily, že je neživý poplatky či úroky, ale živí je jejich klienti.
Jako klienti můžete udělat první krok a pouhým kliknutím na nejabsurdnějšíbankovní poplatek ukažte svou nespokojenost. Ukažme bankám, že síla není pouze v penězích a zisku, ale především v kultuře, otevřenosti a spravedlnosti.
Pro hlasování o nejabsurdnější bankovní poplatek klikněte ZDE!