Hlavní navigace

Pomlázku často kazí dopravní nehody. Roli hrají sváteční řidiči, alkohol i srážka se zvěří

[Tisková zpráva] Ze statistik Generali vyplývá, že o Velikonočním pondělí dochází každoročně k výraznému poklesu počtu dopravních nehod vzhledem k průměrným pondělním číslům.

Výše škody přitom zůstává poměrně vysoká. Na silnice po zimě vyrazí poprvé celá řada svátečních řidičů a podstatnou roli sehrává i alkohol v krvi koledníků, kteří usednou za volant. Necelých deset procent nehod zaviní  srážka se zvěří.

Pondělí je jedním z nejrizikovějších dnů v týdnu, kdy dochází k nejvyššímu počtu dopravních nehod. Vypovídají o tom statistiky Policie ČR. Velikonoční pondělí je výjimkou. Počet nehod klesá vzhledem k průměrným pondělním číslům, přesto jejich následky bývají často tragické. Například v roce 2002 zemřelo na silnicích 8 lidí.

Zajímavým ukazatelem z pohledu Generali je zhruba 40% meziroční nárůst počtu dopravních nehod, které se staly na Velikonoční pondělí v roce 2009. Jejich celková výše byla našimi likvidátory ohodnocena na 2,5 miliónu korun. Příčinou výrazného zvýšení počtu nehod může být i fakt, že se převážně jednalo o menší škody do 100 tisíc korun, které nevyžadují asistenci policie. Alkohol v krvi řidiče se prokáže pouze v případě jejího příjezdu.

Jedním z faktorů, který ovlivňuje nehodovost během Velikonoc jsou sváteční řidiči. Po zimě vyrážejí nevyježdění poprvé za svými příbuznými. Proč právě oni? Mezi nejčastější příčiny dopravních nehod, které jsou hlášeny na Klientský servis Generali patří s 18% podílem nesprávné otáčení nebo couvání. S 15% podílem následuje nedodržení bezpečné vzdálenosti za vozidlem či poškození zaparkovaného vozidla. Přibližně 10% podíl na Velikonočních nehodách má srážka se zvěří.

Od března letošního roku zahrnula Generali, jako první pojišťovna v ČR, zdarma krytí rizika střetu se zvěří do povinného ručení Generali KOMPLET. Jednou z výhod je výplata pojistného plnění z připojištění střetu se zvěří, která nemá vliv na škodní průběh pojištění odpovědnosti vozidla. Využijí ho i řidiči se sjednaným havarijním pojištěním vzhledem k nízké spoluúčasti jednoho tisíce korun. V případě havarijního pojištění činí minimálně pět tisíc korun, navíc s vlivem na jeho bonus.