Hlavní navigace

Polovina lidí se při výběru finančních produktů inspiruje výsledky soutěže Zlatá koruna

Praha, 8. července 2008 – Výsledky soutěže Zlatá koruna o nejlepší finanční produkty roku jsou podle výzkumu, který provedla společnost Ipsos Tambor, jedním z důvodů, proč si polovina lidí z nabídky na trhu zvolí určitý produkt. Výzkum proběhl krátce před tím, než byly vyhlášeny letošní výsledky Zlaté koruny.

Sdílet

Výzkum ukázal, že Zlatá koruna a obdobné soutěže mají významný vliv na chování a rozhodování klientů při výběru finančních produktů. Výzkum zahrnoval reprezentativní vzorek 1000 respondentů starších 18 let.

„Toto zjištění, které provedla renomovaná agentura pro výzkum trhu, nás potěšilo a příjemně překvapilo, protože dosud tyto dopady nikdo nezkoumal a neměřil. Potvrzuje se, že výsledky odborného hodnocení prostřednictvím Zlaté koruny jsou pro mnoho lidí cennou informací, kterou nikde jinde nezískají a která jim umožňuje lépe se orientovat v často nepřehledné a neustále se rozšiřující nabídce na finančním trhu,“ říká Pavel Doležal, ředitel soutěže Zlatá koruna.

Pro 77% dotázaných je soutěž Zlatá koruna velkým přínosem pro populaci České republiky právě proto, že přispívá k vyšší informovanosti o finančních produktech a podle 50% dotázaných inspiruje k většímu zájmu Čechů o dění na finančním trhu. Tento zájem se nejvíce projevuje ve věkové skupině 45 – 54 let, kde kladné odpovědi dosáhly 59%, u lidí ve věku 25 – 34 let to bylo 56% a převažuje i u žen s 54% kladných odpovědí.

To, že výsledky Zlaté koruny mají přímo vliv na rozhodování při pořizování finančního produktu, uvedlo 43% dotázaných. Vysoké mínění mají lidé o důvěryhodnosti Zlaté koruny. Názor, že vítězné produkty pro ně představují větší záruku důvěryhodnosti a serióznosti v porovnání s ostatními finančními produkty, vyjádřilo 70% dotázaných.

„Skutečnost, že se lidé stále ještě dostatečně neorientují v produktech na finančním trhu nám potvrzují zjištění i z jiných výzkumů. Není proto překvapení, že výsledky soutěže Zlatá koruna jsou pro spotřebitele důvěryhodným vodítkem při výběru produktů,“ dodává Michal Straka, Account Director společnosti Ipsos Tambor.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).