Zisk skupiny Lufthansa za období leden až červen přesáhl očekávání. Skupina zvýšila provozní zisk o 44 milionů eur na 297 milionů eur. Čistý zisk za toto období vzrostl na 85 milionů eur, přičemž v roce 2005 hospodařila skupina vyrovnaně.
„Naše strategie funguje a pomáhá nám generovat zisk,“ řekl Wolfgang Mayrhuber, generální ředitel a předseda představenstva skupiny Lufthansa. „Hospodářské výsledky jsou plně v souladu s našimi záměry,“ dodal. Druhý kvartál měl na hospodaření skupiny zásadní dopad. Provozní zisk během dubna až června vzrostl o 93 milionů eur na 372 milionů eur. Mayrhuber očekává zlepšení výsledků v meziročním srovnání. Skupina Lufthansa vloni realizovala zisk 577 milionů eur.
„Ve všech segmentech podnikání registrujeme růst,“ uvedl Mayrhuber. Dobrých výsledků bylo dosaženo také v základním segmentu přepravy pasažérů. „Lufthansa dokázala zvýšili zisk o téměř 40 milionů eur, přestože ceny paliva rostly,“ konstatoval Mayrhuber. „Lufthansa registruje zvýšený zájem klientů. Ti očekávají kvalitu, profesionální přístup a vhodné produkty.“ S takovým přístupem skupina zvýšila výnosy ve všech segmentech. „Naše rozhodnutí zvyšovat přepravní kapacitu v návaznosti na skutečný nárůst poptávky se ukázalo jako správné,“ dodal.
Wolfgang Mayrhuber zdůraznil, že skupina Lufthansa snížila náklady a zároveň zvýšila komfort poskytovaných služeb. „Šetříme na správných místech, v centrále a u obchodních partnerů. Investujeme do našich zákazníků. Spokojenost zákazníků zůstává na vysoké úrovni. Zákazníci si oblíbili naše prémiové produkty v první a business třídě, Lufthansa Private Jet a zvýhodněné ceny ekonomických letenek v rámci akční nabídky „Ready to Fly.“
Ve všech segmentech byl vytvořen provozní zisk. Wolfgang Mayrhuber navíc uvítal postup integrace letecké společnosti SWISS do skupiny Lufthansa. Uvedl, že společnost SWISS také vytvořila zisk.
Mayrhuber zdůraznil, že skupina bude pokračovat podle původních plánů strategického rozvoje, který již přinesl výrazné úspory ve výši jedné miliardy eur. „Cílem je zvýšit tržby o 1,2 miliard eur ke konci letošního roku.“ Dosažení dalších úspor je složitý proces a tlak na snížení nákladů bude pokračovat zejména v souvislosti s nárůstem ceny paliv a snah konkurence. „Neusneme na vavřínech, ale budeme dál hledat způsoby, jak zvýšit tržby a snížit náklady. To je jediný způsob, jak zajistit budoucnost pro naše zaměstnance a akcionáře a jak nejlépe vyjít vstříc našim zákazníkům.“
Výsledky za první půlrok 2006
Skupina Lufthansa v období od ledna do června 2006 dosáhla tržeb ve výši 9,6 miliard eur. V meziročním srovnání jde o nárůst o 14,2 procent. Tržby jsou meziročně srovnatelné pouze částečně, neboť konsolidované výsledky skupiny zahrnují nově také výsledky skupiny Eurowings. Zvýšený počet přepravených pasažérů a růst výnosů přispěl k růstu tržeb z dopravy o 13,9 procent na 7,4 miliard eur.
Provozní náklady vzrostly o 12,5 procent na 9,9 miliard eur, přičemž tento nárůst je menší než nárůst tržeb. Po odečtení vlivu skupiny konsolidovaných firem jde růst nákladů na vrub zvýšené ceny ropy. V uvedeném období utratila skupina 1,6 miliard eur za palivo. Jedná se o 46,5procentní nárůst na 516 milionů eur v porovnání se stejným obdobím loňského roku.
Skupina Lufthansa zvýšila provozní zisk o 44 milionů eur na 297 milionů eur. Zlepšení finanční bilance o 100 milionů eur zvýšilo čistý zisk skupiny na 85 milionů eur. Finanční výsledky indikují dobrý výsledek dceřiných firem: letecká společnost SWISS přispěla k zisku skupiny; Thomas Cook AG zlepšila své výsledky v meziročním srovnání. V roce 2005 skupina hospodařila vyrovnaně.
Kapitálové náklady skupiny v období od ledna do června 2006 byly celkem 876 milionů eur, z toho 267 milionů eur bylo investováno do letadel. Bylo dosaženo pozitivního provozního cash flow ve výši 697 milionů eur. K 30. červnu dosáhla zadluženost skupiny 101 milionů eur.