Rekordní zájem o využívání negativního on-line registru FO sdružení SOLUS souvisí zejména s rostoucím zájmem o nabízené služby členů sdružení SOLUS a také s rozšiřováním členské základny. Čím širší okruh společností poskytuje svá data o klientech neplnících své závazky, tím vyšší je přidaná hodnota registru pro ostatní členy sdružení SOLUS
, uvedl Jan Stopka, tajemník sdružení SOLUS a výkonný ředitel Společnosti pro informační databáze, a.s. Aktuálně probíhají jednání s dalšími společnostmi s cílem rozšířit stávajících 21 členů z pěti sektorů o nové členy, a to i z dalších sektorů
, dodal Jan Stopka.
Jen v prvním čtvrtletí letošního roku poskytl negativní on-line registr FO 630.570 odpovědí na dotazy od členů sdružení SOLUS, což je oproti stejnému období loňského roku meziroční nárůst o 123 % (v roce 2006 to bylo 281.788 odpovědí).
Jedním z ukazatelů úspěšného fungování negativního on-line registru FO sdružení SOLUS je nárůst počtu klientů s příznakem „Z“ – tedy klientů, kteří svůj původní dluh po splatnosti uhradili. Díky rozšiřování členské základny sdružení SOLUS mají totiž klienti, kteří jsou v prodlení s úhradou aktuálních závazků, ztížený přístup k dalším službám jiných členů sdružení, a jsou tak efektivně chráněni před dalším neuváženým zadlužováním. Mnohem lépe se jim v čase daří uhradit jeden dluh, než kdybych jich měli v čase více. Jen za první tři měsíce roku 2007 zaplatilo své dluhy po splatnosti více než 29 tisíc klientů, což je o přibližně deset tisíc klientů více, než za celý rok 2005.