Za šest týdnů se ankety zúčastnilo 3010 bankovních klientů. Klienti mohou u každé z devíti otázek oznámkovat kvalitu poskytovaných služeb od 1 výborné – do 5 nedostatečné.
Tabulka 1 ukazuje počet hlasujících po jednotlivých krajích. Tabulka 2 znázorňuje počet hlasujících klientů podle hodnocených bank.
Kraj | Počet |
---|---|
Hlavní město Praha | 852 |
Jihomoravský kraj | 347 |
Moravskoslezský kraj | 331 |
Středočeský kraj | 207 |
Ústecký kraj | 207 |
Královéhradecký kraj | 152 |
Olomoucký kraj | 148 |
Jihočeský kraj | 140 |
Plzeňský kraj | 129 |
Zlínský kraj | 126 |
Liberecký kraj | 122 |
Pardubický kraj | 115 |
Kraj Vysočina | 79 |
Karlovarský kraj | 55 |
Banka | Počet |
---|---|
Česká spořitelna | 961 |
Komerční banka | 503 |
ČSOB | 456 |
GE Money Bank | 361 |
eBanka | 263 |
Poštovní spořitelna | 210 |
Raiffeisenbank | 84 |
Živnostenská banka | 50 |
Waldviertler Sparkasse von 1842 | 26 |
HVB Bank Czech Republic | 26 |
Citibank | 22 |
Volksbank CZ | 22 |
Jiná banka | 14 |
BAWAG Bank CZ | 6 |
Oberbank AG pobočka ČR | 4 |
IC Banka | 1 |
PPF banka | 1 |
3010 |
Anketa má tři základní tématické části – prostředí poboček, služby a informace. V každé části ankety jsou tři otázky, které se týkají daného tématu. Průměrné známky se oproti prvním výsledkům mírně zlepšily (v závorce průměrné známky po prvních deseti dnech – 752 respondentů).
Téma „prostředí pobočky“ zatím má u všech bank v průměru známku 2,14 (2,19).
Téma „služby pobočky“ má průměrnou známku 2,24 (2,31).
Téma „informace“ pak 2,15 (2,21).
Pokud jde o jednotlivé otázky v rámci témat, tak nejlépe lidé reagovali na otázku týkající se dostupnosti banky, vzdálenosti od MHD, přístupnosti (1,68). Naopak nejhůře hodnotí bankovní klienti čekací dobu a čas strávený v bance (2,53). Detaily včetně srovnání s předchozími výsledky znázorňuje tabulka 3. Je vidět, že průměrná známka se už u jednotlivých otázek nemění.
počet hodnocených poboček | 3014 | 1682 | 752 | |
---|---|---|---|---|
Prostředí pobočky | dostupnost | 1,68 | 1,68 | 1,73 |
otevírací doba | 2,48 | 2,46 | 2,5 | |
celkový pocit | 2,27 | 2,28 | 2,34 | |
Služby pobočky | čekací doba | 2,53 | 2,54 | 2,58 |
komplexnost služeb | 2,2 | 2,2 | 2,25 | |
přístup zaměstnanců | 1,99 | 1,99 | 2,09 | |
Informace | odborné znalosti | 2,14 | 2,13 | 2,24 |
přístup k dokumentům | 2,06 | 2,04 | 2,07 | |
další informace | 2,26 | 2,25 | 2,32 | |
2,18 | 2,17 | 2,24 |
V tabulce 4 naleznete průměrnou známku jednotlivých hodnocených bank. V tabulce jsou uvedeny jen banky, které hodnotilo více než 50 návštěvníků webu. Nově se tedy do tabulky dostaly Raiffeisenbank a Živnostenská banka. Nejpříznivěji je hodnocena Živnostenská banka (1,49) a eBanka (1,58). Pod průměrem 2,0 se ještě vešla Raiffeisenbank (1,86). Naopak nejhůře je hodnocena stále Česká spořitelna (2,37), byť si opět mírně polepšila. Průměr z minulého výpočtu byl vypočten z 1682 dotazníků.
Banka | Průměr | Průměr z minula |
---|---|---|
Česká spořitelna | 2,37 | 2,4 |
Komerční banka | 2,28 | 2,19 |
ČSOB | 2,19 | 2,22 |
GE Money Bank | 2,2 | 2,15 |
eBanka | 1,58 | 1,57 |
Poštovní spořitelna | 2,19 | 2,16 |
Raiffeisenbank | 1,86 | 2,08 |
Živnostenská banka | 1,49 | 1,54 |
Tabulka číslo 5 uvádí průměrné známky bank podle jednotlivých krajů. Známky se v jednotlivých krajích vyrovnaly. Zatímco při minulém měření byl rozdíl mezi nejlépe hodnoceným krajem (Královehradecký – 1,94) a nejhůře hodnoceným (Plzeňský – 2,39) 0,45 bodu, tak nyní to je 0,28 bodu (Královehradecký 2,04 a Středočeský 2,32). Výrazně si pohoršil právě Královehradecký kraj a Olomoucký kraj. Naopak znatelně se zlepšily kraje Plzeňský a Liberecký.
Kraj | Průměr | Průměr |
---|---|---|
Hlavní město Praha | 2,18 | 2,16 |
Jihomoravský kraj | 2,23 | 2,22 |
Moravskoslezský kraj | 2,13 | 2,09 |
Středočeský kraj | 2,32 | 2,35 |
Ústecký kraj | 2,08 | 2,12 |
Královéhradecký kraj | 2,04 | 1,94 |
Olomoucký kraj | 2,26 | 2,12 |
Jihočeský kraj | 2,17 | 2,22 |
Plzeňský kraj | 2,21 | 2,39 |
Zlínský kraj | 2,17 | 2,19 |
Liberecký kraj | 2,1 | 2,23 |
Pardubický kraj | 2,23 | 2,28 |
Kraj Vysočina | 2,2 | 2,2 |
Karlovarský kraj | 2,15 | 2,22 |