Po dvou výběrových řízeních přibylo na účtu Union banky téměř 55,5 miliónu korun

OSTRAVA - Výnos z konkursní podstaty Union banky vzrostl o dalších bezmála 55,5 miliónu korun poté, co vítězové výběrových řízení na prodej úvěrových a neúvěrových pohledávek řádně zaplatili částky, se kterými uspěli. "Všechny podmínky stanovené ve smlouvách byly účastníky splněny. V průběhu července jsme předali dokumentaci k neúvěrovým pohledávkám a na konci července pak i k úvěrovým pohledávkám," poznamenal k faktickému ukončení prodeje správce konkursní podstaty Lukáš Raida.

Sdílet

V majetku Union banky tak již nebude nadále figurovat sedm rizikových, málo bonitních a dlouho nehrazených úvěrových pohledávek za čtyřmi dlužníky. Celková částka nesplacených jistin u nich dosáhla 89,5 miliónu korun a společnost chipocz, s.r.o., se sídlem Třebechovice pod Orebem za ně nabídla a v řádném termínu zaplatila 55.000.100,– korun

V balíčku byly především pohledávky za společností Sigma Group, u které standardní procesní vymáhání pohledávek dlouhodobě nevedlo k úhradě závazku. Union banka proto zhruba po dvou letech od prohlášení konkursu pohledávky zažalovala a oprávněnost jejího nároku potvrdil koncem loňského roku Okresní soud v Olomouci. Jistiny úvěrů spolu se sankčními úroky přesáhly stomiliónovou hranici.

Balík 200 neúvěrových pohledávek za 103 dlužníky v celkovém objemu 49,4 miliónu korun koupila pražská společnost Vo & Be, spol. s r.o., která za něj ve výběrovém řízení nabídla 450.500,– korun. I tato firma v řádném termínu cenu uhradila. Relativně malý výnos byl podle konkursního správce Raidy dán tím, že se jednalo v řadě případů o sporné či obtížně dokladovatelné pohledávky, které vznikly například v souvislosti s nájmem nemovitostí a movitých věcí, či poskytováním služeb ze strany Union banky.

O vítězích výběrových řízení rozhodla výše nabízené ceny, která byla po splnění ostatních podmínek řízení jediným kritériem pro hodnocení.

Oldřich Babický,
tiskový mluvčí SKP Union banka, a. s. „v likvidaci“
604 579 104

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).