- Ředitelem úseku Firemní klientela bude od 1. června 2011 Petr Witowski
- Petr Witowski dosud vedl v České spořitelně úsek Finanční trhy – obchodování a prodej
- Česká spořitelna se chce do tří let stát leaderem na trhu pro korporátní klienty
Petr Witowski přebírá novou odpovědnost po svém velmi úspěšném působení na postu ředitele úseku Finanční trhy – obchodování a prodej v České spořitelně.
“Petr Witowski je pro oblast řízení vztahů s korporátními zákazníky vynikající volbou. Má s touto klientelou dlouholeté zkušenosti a je velmi silný při řízení crossellu* všech relevantních produktů v oblasti financování, hedgingu tržních sensitivit, investičního bankovnictví a finančního poradenství. Navíc jde o interního kandidáta, který Českou spořitelnu a tým svých nových spolupracovníků a manažerů dokonale zná. Věřím, že bude se svým týmem zkušených profesionálů skvěle rozvíjet péči a produkty pro naše firemní klienty,” uvedl Daniel Heler, člen představenstva České spořitelny, odpovědný za korporátní a investiční bankovnictví a finanční trhy.
„Po sedmi letech strávených na finančních trzích, které se vyznačovaly intenzivní spoluprací se všemi korporátními segmenty, se na nové úkoly velmi těším. Jsem přesvědčený, že Česká spořitelna i celá Erste Group má korporátním zákazníkům ze segmentu středních a malých podniků (SME) a také velkých lokálních podniků (LLC) co nabídnout. Věřím, že se nám společně s kolegy podaří posunout Českou spořitelnu na úplnou špici českého trhu a navázat už na dosažené úspěchy pod vedením Karla Mourka,” okomentoval svoji novou pozici Petr Witowski.
Petr Witowski se celou svoji kariéru věnuje korporátní klientele a finančním trhům. V České spořitelně působí od roku 2004. Kromě postu ředitele pro finanční trhy odpovídá v rámci celé Erste Group za prodej produktů finančních trhů korporátním zákazníkům. Do České spořitelny přišel Petr Witowski z české pobočky rakouské Bawag Bank, dříve působil v českých filiálkách ABN AMRO Bank (dnes RBS) a ING Bank.
V oblasti korporátního bankovnictví má Česká spořitelna velké cíle.
V horizontu tří let se chce dostat na pozici jedničky na trhu ve všech klíčových korporátních segmentech od malých a středních podniků až po velké průmyslové korporace. To znamená:
1. Rozvíjet celé spektrum finančních a poradenských služeb pro tyto klienty;
2. Dál posílit nejsilnější pozici v oblasti poskytování finančních služeb veřejnému sektoru;
3. Udržet pozici leadera trhu v obchodování na finančních trzích, v investičním bankovnictví, správě aktiv pro klienty a ve výzkumu;
4. Potvrdit pozici středoevropského leadera v oblastech aranžování emisí dluhopisů na kapitálových trzích a syndikovaného a akvizičního financování;
5. Podpořit korporátní klienty při zvyšování jejich konkurenceschopnosti speciálním programem zaměřeným na technologické inovace a na rozvoj výzkumu a vývoje;
6. Dále rozvinout podporu českému exportu jak do regionů střední a východní Evropy, tak i do Asie a dalších růstových ekonomik;
7. Využít silných synergických efektů mezi retailovým a korporátním bankovnictvím.
* křížový prodej produktů a služeb