Za pokračujícím růstem na trhu zaměstnaneckého penzijního připojištění jednoznačně stojí nejen zájem klientů-zaměstnanců o příspěvek firmy, ale rovněž uplatňovaná obchodní strategie PFČP. „Nesoustředíme se jen na firmy, které penzijní připojištění zaměstnancům doposud neposkytují. U stávajících společností, se kterými již spolupracujeme (např. České dráhy, Škoda Auto apod.), usilujeme o zprostředkování nabídky spoření co nejširšímu okruhu zaměstnanců,“ říká Pavel Němec, výkonný ředitel pro obchod a marketing. Silným faktorem firem pro poskytnutí příspěvku na penzi je budování loajality pracovníka a zvýšení jeho ohodnocení pomocí daňově uznatelných položek.
V České republice na konci minulého roku získávalo pravidelný příspěvek od svého zaměstnavatele 780 tisíc klientů, což je téměř 24 % z celkového počtu 3,3 milionů připojištěných osob. Míra zapojení práceschopného obyvatelstva ČR do penzijního připojištění přitom přesahuje 60 %. „Potvrzuje se náš předpoklad, že spolupráce se zaměstnavateli bude v nejbližším období jedním z hlavních motorů poptávky po penzijním připojištění. Pro mladé klienty je totiž příspěvek od firmy primární motivací k zahájení spoření,“ doplňuje Pavel Němec.