Pavel Šporcl si pojistil ruce

Zcela ojedinělým krokem v českém pojišťovnictví je nová exkluzivní smlouva, kterou Generali Pojišťovna a.s. pojistila umělcovy ruce. „Žádná jiná pojišťovna dosud nebyla schopna něco takového nabídnout,“ hodnotí tento krok Pavel Šporcl.

Sdílet

Přední český houslový virtuos je všeobecně známý svým temperamentním stylem hraní a vystupováním. Na interpreta a jeho hudební nástroj navíc při společných cestách po světě často číhá mnoho různých rizik. Také z těchto důvodů se hudebník zajímal o možnost uzavření pojistky nejen na ruce, ale také na své dva hudební nástroje. Pochopení našel až u pojišťovny Generali. Ta v loňském roce pojistila Pavlu Šporclovi dvoje housle (Lorenzo a Tomaso Carcassi, Florencie 1749 a Jan Špidlena, Praha 2001) a čtyři smyčce. Sám říká, že Generali byla jedinou pojišťovnou, která mu byla schopna tyto dva drahocenné a překrásné nástroje společně se smyčci pojistit.

Bez zajímavosti není rozsah pojištění poskytnutého pojišťovnou Generali. Pavel Šporcl má housle pojištěny jak na území České republiky, tak i při svých pobytech v zahraničí. Pojistné krytí se vztahuje na škody vzniklé v důsledku dopravní nehody, havárie vodovodního potrubí, požáru, úderu blesku, výbuchu, přírodní katastrofy. Dále jsou oba hudební nástroje pojištěny pro případ poškození v důsledku závažné, blíže nespecifikované nehody a pro případ krádeže vloupáním nebo loupeže. Podle slov Renaty Werlikové z Marketing servisu pojišťovny Generali jde pojištění ještě dál: Pokud Pavel Šporcl oznámí, že si zapůjčil nebo pronajal další housle, které specifikuje, má po dobu jejich držení pojištěnou i odpovědnost za škodu způsobenou na těchto zapůjčených nebo pronajatých houslích.

Pokud jde o pojištění rukou, to by mělo umělci pomoci řešit případné nepříjemnosti spojené s úrazem, po kterém by nemohl určitou dobu vystupovat. Bližší podrobnosti obě strany nebudou uvádět. Pavel Šporcl ještě dodává: Jsem teď o dost klidnější. Neznamená to ale, že bych si najednou přestal na ruce dávat pozor. Mám svou práci moc rád, a kdyby se mi něco stalo a nemohl bych dál hrát, žádné peníze by mi tuto ztrátu nemohly nahradit.

Generali Pojišťovna a.s. tak nabídla naprosto nadstandardní pojištění, které dosud nemá na našem trhu obdoby. Generali Pojišťovna a.s. si váží práce špičkových interpretů a uvědomuje se riziko jejich profese i nástrahy běžného života. Hledá proto cesty, jak sestavit pojištění odpovídající evropským a světovým standardům a dovede je sestavit klientovi „na míru“.