Hlavní navigace

Outlet – nový trend nakupování

Outletové centrum - obchodní centrum s nabídkou starších kolekcí renomovaných značek prodávaných s výraznou slevou. Pojem outlet je často zaměňován za „second hand“, jde však o výprodej nepoužitého značkového zboží.

Sdílet

První outletová centra vznikla v 80. letech v USA, kde se tímto způsobem značkoví výrobci zbavovali přebytků a uvolňovali místo novým sezónním kolekcím. Outlety se poté rozšířily do Británie. V polovině 90. let byly už ve většině evropských zemí. Dnes je v Evropě přes 120 těchto center. Výrobci světových značek do nich přesouvají také neuskutečněné exporty, obchodní vzorky a ve výjimečných případech i malou část zboží druhé jakosti se stálou celoroční slevou nad 30 procent.

Outletové prodejny jednotlivých značek byly v České republice dosud součástí velkých obchodních center. Největším samostatným outletovým centrem bude Outlet Aiport Praha v Tuchoměřicích, vybudovaný stavební společností Syner s.r.o..

Outlet Airport Praha

Principem outletů je umístění v blízkosti významné dopravní tepny či strategického místa. Největší outletové centrum v České republice proto vznikne v blízkosti mezinárodního letiště Ruzyně v obci Tuchoměřice.

Outlet Airport Praha nabídne prostor téměř dvěma stovkám prodejců luxusního zboží, mezi nimiž budou i české firmy. Nebudou zde chybět prodejny oděvů a prádla, obuvi, doplňků, koženého zboží, potřeb pro domácnost nebo elektroniky, kosmetiky či parfémů.

Investorem stavby je italská společnost B.Consulting, která na jeho výstavbu investuje přes miliardu korun.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).