Jde o jízdenky druhé třídy, které se prodávají v internetovém obchodě Českých drah (www.eshop.cd.cz) nebo přes telefon na lince Kontaktního centra ČD 840 112 113. Dosavadní nabídka výhodných on-line jízdenek do Německa se tak nově rozšiřuje o další cíle. Nabídky platí na všechny přímé vlaky EuroCity a v ceně má zákazník automaticky zdarma rezervaci místa. V internetovém prodeji jsou navíc i výhodné jízdenky do nočních rychlíků na Slovensko.
Na tyto jízdenky je možné do vlaku přistoupit i během cesty, například do Budapešti tak není nezbytně nutné jet za 490 Kč jen z Prahy, ale mohou tuto nabídku využít i cestující z Kolína, Pardubic, České Třebové nebo třeba z Brna.
Uvedené nabídky platí pro jeden směr cesty, nákup jízdenky je možný výhradně přes internet nebo telefonicky, a to nejdříve 2 měsíce a nejpozději 3 dny před uskutečněním cesty. Jízdenky je možné zakoupit buď jako jednosměrné nebo zpáteční – vždy s místem odjezdu v České republice. Počet míst v jednotlivých spojích je omezen, celkem takto ČD do všech nabízených destinací každý den nabídnou přes 1000 jízdenek.
Konečné ceny v českých korunách se mohou nepatrně lišit, protože jsou fixně stanoveny v eurech a reagují na vývoj kursu mezi korunou a eurem.
Jak jízdenky nakoupit
„Nákup je velmi jednoduchý a probíhá podobně jako internetový nákup letenek či dalšího zboží. K realizaci transakce buď postačí pouze platební karta umožňující dle podmínek vydavatelské banky nákup na internetu (MasterCard, Visa, Visa Elektron), nebo při nákupu přes telefon jakákoli platební karta – včetně American Express – akceptovaná na běžných platebních terminálech ve stanicích ČD. Nákup přes telefon je přitom po dobu prázdninových měsíců zcela osvobozen od servisního poplatku 100 Kč – celková cena nákupu přes internet a telefon se tak neliší,“ říká Aleš Ondrůj, ředitel marketingu ČD.
Cestující si jízdenku doma nebo v práci rovnou vytiskne, v případě telefonické transakce mu operátor nabídne, jestli si přejete TeleTiket zaslat e-mailem, nebo si ho vyzvednete na pokladně v některé ze 40 určených stanic. Zákazník tak vůbec nemusí před odjezdem na nádraží k pokladně.
Nabídky on-line jízdenek podpoří komunikační kampaň
Nabídku cenově výhodných on-line jízdenek podpoří České dráhy letní komunikační kampaní. Cílem je upozornit zákazníky na vlak jako cenově výhodný a atraktivní způsob cestování k sousedům do zahraničí a oslovit zejména potenciální zákazníky, kteří jsou zvyklí si například podobným způsobem pořizovat letenky u leteckých dopravců.