V rámci zkušebního provozu bylo během dvou týdnů v květnu 2008 zasláno celkem 150 000 textových zpráv zákazníkům společnosti Vodafone UK, kteří cestovali do některé z osmi vybraných zemí. Zprávy byly doručeny do třiceti minut po příjezdu klientů do roamingové destinace: ve zprávě byli upozorněni, že pro volání do Velké Británie je třeba zadat před číslem kód země +44 a zároveň jim byla nabídnuta možnost vyhrát vstupenky na letní olympijské a paralympijské hry v Pekingu, pokud budou při platbách v zahraničí používat kreditní karty Visa.
Při přípravě a testování tohoto originálního inzertního nástroje se spolupráce se společností Visa přímo nabízela,
říká šéf divize Mobile Advertising při společnosti Vodafone Richard Saggers. Test proběhl úspěšně. Náš průzkum ukázal, že zákazníci tuto formu komunikace oceňují a že v porovnání s jinými, tradičnějšími formami přímé komunikace ji hodnotí podstatně pozitivněji.
Z hlediska bezhotovostních transakcí mají mobilní telefony do budoucnosti obrovský potenciál,
říká viceprezidentka společnosti Visa Europe Sandra Alzettová, jež je odpovědná za vývoj nových produktů a prodejních kanálů. První věc, kterou člověk udělá po příletu do cizí země, je to, že si zapne mobilní telefon. A právě tento okamžik se ukazuje jako ideální pro to, abychom zákazníky upozornily na výhody, jež skýtá používání kreditních karet Visa v zahraničí.
Společnosti Vodafone a Visa chtěly v pilotním testu prozkoumat, jaký dopad má mobilní inzerce na povědomí o značce, na interakci se zákazníky a na jejich zapojení.
Mobilní telefony představují inzertní médium, které vyžaduje maximální citlivost a opatrnost. Je totiž třeba mít neustále na paměti, že pro každého uživatele je mobilní telefon čímsi velice osobním. Uvítací vzkaz je dobrým vstupním bodem pro navázání vztahu mezi značkou a cílovým zákazníkem, který lze posílit prostřednictvím relevantní komunikace,
říká manažer společnosti Millward Brown Andrew Goodban.
Společný výzkum trhu provedený společnostmi Visa Europe a Vodafone ukázal následující věci:
• 86 % respondentů si vzpomínalo, že dostali druhou uvítací SMS. 74 % z nich si tuto zprávu otevřelo a přečetlo;
• Každý sedmý (14 %) respondent si na reklamu vzpomněl spontánně, dalších 7 procent pak po upozornění;
• Na reklamu si dvakrát častěji vzpomínali ti, kteří se vrátili do týdne před průzkumem (36 % vs 17 %).
• Z těch, kteří si reklamu vybavili spontánně, si téměř 20 % vzpomnělo, že ji viděli v textové zprávě. Z této skupiny pak tři z deseti správně odpověděli, že reklama patřila společnosti Visa.
• Z těch, kteří si na reklamu po upozornění vzpomněli (7 %), si plná třetina vybavila, že ji viděla v textové zprávě.
• Plná polovina (50 %) respondentů odpověděla, že by uvítali reklamní sdělení, pokud by tato byla relevantní a cílená.
Společnosti Vodafone a Visa zkoumají způsoby, jak dosáhnout toho, aby obsah nabízený v uvítací zprávě byl co nejpřesněji zacílen a aby byl relevantní pro budoucí reklamní kampaně.