Nejhoršími motorkáři jsou majitelé nejsilnějších motorek

Majitelé nejsilnějších kubatur s objemem převyšujícím 500 cm3 představují pro sebe i ostatní řidiče nevyšší riziko dopravní nehody. Vyplývá to ze statistik, které za poslední tři roky sledovala ČSOB Pojišťovna.

Sdílet

Téměř každá druhá nehoda způsobená motorkářem je zaviněna řidičem motorky z nejvyšší kubatury nad 500 cm3. Vyplývá to ze statistik ČSOB Pojišťovny za poslední tři roky.

Škodní frekvence, tedy průběh počtu zaviněných dopravních nehod vzhledem k počtu pojištěných vozidel, je v této kategorii jasně nejvyšší. V tomto srovnání se ukazuje souvislost mezi objemem motoru – potažmo výkonem motorky – a počtem dopravních nehod. Zejména řidiči silných kubatur na silnici často riskují, říká Jaroslav Král, ředitel odboru řízení produktů ČSOB Pojišťovny.

Podle ČSOB P indexu za loňský rok byla situace v loňském roce horší spíše ve velkých městech a speciálně pak v severních Čechách a na severní Moravě. U majitelů silných motorek bohužel pozorujeme zhoršující se trend, upozornil Jaroslav Král.

ČSOB P Index porovnává, jak se liší frekvence pojistných událostí z povinného ručení v jednotlivých okresech republiky. Jak krátkodobé, tak dlouhodobé statistiky ukazují, že větší podíl nehod připadá na řidiče z velkých měst, což samozřejmě souvisí s hustotou zdejšího provozu a větším počtem najetých kilometrů, řekl Jaroslav Král. Při tvorbě ČSOB P indexu se posuzují okresy podle bydliště pojistníka vozidla, které nehodu zavinilo. Nikoli tedy podle okresu vzniku dopravní nehody, jak vykazují policejní statistiky.

Pokud porovnáme průměrné škody způsobené třetí osobě, opět spolehlivě kralují nejsilnější kubatury. To je způsobeno především tím, že při těchto nehodách dochází k nejtěžším škodám na zdraví. V takových případech není neobvyklé, aby plnění dosahovalo výše v řádu milionů korun, vysvětluje Jaroslav Král.

Netradiční příklad skutečné nehody:

Mladý muž jel se svým kamarádem v noci na motorce jako spolujezdec. Řidič motocyklu se lekl zajíce a uprostřed pole došlo k nehodě. Zdánlivě se nic nestalo. Oba nasedli na motorku a odjeli domů. Mladík se však ráno nemohl zvednout z postele. Byl donucen zavolat si mobilním telefonem záchranku. Později se v nemocnici ukázalo, že mladík utrpěl otřes mozku a zlomeniny hrudních obratlů. V důsledku toho došlo k poškození míchy s následkem ochrnutí dolních končetin.

Výsledné plnění spojené s bolestným, náklady na léčení a snížením společenského uplatnění kvůli trvalým následkům nehody překročilo 12 milionů korun!

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).