Po bližším seznámení se s touto novou službou si však nejsem jist, zda ve zmíněné bance, která na odvážném srovnání s eBankou postavila svou tiskovou zprávu, znají do detailu to, co eBanka v této oblasti skutečně nabízí, popřípadě zda v příslušné tiskové zprávě uvádějí skutečně všechny parametry a detaily bankovního systému, které teprve mohou takovou službu udělat opravdu progresivní a špičkovou.
Pro pořádek tedy zrekapitulujme, co eBanka svým klientům standardně zajišťuje :
- Veškeré platební transakce z účtu jsou provedeny v několika minutách, během nichž také klient obdrží informaci o zaúčtování i o novém zůstatku na účtu
- V případě platby na jiný účet v eBance jsou peníze připsány na účet příjemce do několika minut
- Pro platby na účty v jiných bankách se v eBance mezibankovní styk přes clearing ČNB provádí minimálně třikrát denně – tzn. minimálně třikrát denně odcházejí z eBanky platby klientů do jiných bank a současně ihned po vystavení clearingové dávky ČNB připisujeme platby z jiných bank na účty klientů eBanky (což se zpravidla děje 3–4 x denně)
Podstatným prvkem je právě uvedené zúčtování s clearingem ČNB – jeho provádění patří k nejčetnějším mezi zdejšími bankami a v jiných ústavech zdaleka není standardem. Na převodovém účtu eBanky zkrátka neleží peníze po jejich odepsání z účtu klienta ani o chvíli déle, než je technicky nutné, a eBanka získává svým klientům peníze z plateb z jiných bank daleko rychleji, než je tomu jinde.
Pro klienty oné banky by bylo jistě užitečné zeptat se, kolikrát denně provádí zúčtování s clearingem ČNB a také, jak pružně vyřizuje příkazy podané písemnou formou, o nichž přitom nabízí okamžité zaslání informace o jejich zaúčtování.
Pavel Makovský
eBanka