Hlavní navigace

Na podporu akademického výzkumu zřídí AXA v příštím roce globální VÝZKUMNÝ FOND AXA ve výši 100 miliónů eur

Finanční skupina AXA oznámila, že v příštím roce zřídí VÝZKUMNÝ FOND AXA, ve kterém budou během 5 let na podporu akademického výzkumu shromážděny prostředky ve výši 100 miliónů euro. Z fondu budou například podporovány projekty zaměřené na teorii financí a finančních trhů, technologii a informační systémy nebo humanitní vědu a sociologii organizací. AXA je přesvědčena, že soukromý sektor může a měl by hrát důležitou úlohu v podpoře smysluplného akademického výzkumu, která je v souladu s jeho větší sociální odpovědností.

Sdílet

„VÝZKUMNÝ FOND AXA je dalším příkladem, jak může soukromý sektor poskytovat společnosti jako celku smysluplné příspěvky dlouhodobého významu. Doplněním finančních prostředků, které jsou k dispozici z tradičnějších zdrojů, pomůže VÝZKUMNÝ FOND AXA zajistit dostupnost financování vysoce kvalitního a nezávislého akademického výzkumu potřebného k řešení některých nejnaléhavějších problémů společnosti a k rozvíjení talentů a know-how. Jsem hrdý na to, že je AXA schopna sponzorovat tuto iniciativu,“ řekl Henri de Castries, předseda představenstva AXA.

VÝZKUMNÝ FOND AXA bude řízen vědeckou radou za předsednictví Ezry Suleimana, profesora politických věd na Princetonské univerzitě a nezávislého člena dozorčí rady AXA. AXA se zavázala, že během 5 let věnuje fondu celkovou částku 100 miliónů euro.

Fond bude podporovat akademické výzkumné instituce a jednotlivce zapojené do postdoktorandských výzkumných programů a bude podporovat akademické výzkumné projekty v následujících oblastech spojených s finančním zabezpečením jako předmětem podnikatelské činnosti AXA:

•  chápání a prevence hlavních rizik člověka a jeho prostředí: zdraví a pandemie, stárnutí obyvatelstva a dlouhodobá péče, prostředí a klima,
•  teorie financí a finanční trhy,
•  věda, technologie a informační systémy: web 2.0 a virtuální světy,
•  marketing, očekávání a chování spotřebitelů,
• humanitní vědy a sociologie organizací.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).