Spuštěním bankomatů pro nevidomé pokračuje Poštovní spořitelna ve svém dlouhodobém CSR programu přinášejícím zvýhodněné finanční produkty a pomoc handicapovaným spoluobčanům. „Kromě zvýhodněných parametrů Era osobního účtu jde například o dlouhodobou spolupráci s družstvem invalidů Ergotep, integraci zdravotně a sociálně znevýhodněných občanů či program překlenovací pomoci 3P,“ vysvětluje Martin Kovář, ombudsman Poštovní spořitelny.
Nevidomí se k bankomatu „připojí“ prostřednictvím běžných sluchátek, a od té chvíle ovládají jednotlivé aplikace podle hlasových povelů ve sluchátkách, a to téměř výhradně funkčními nebo numerickými klávesami na klávesnici. Průběh jednotlivých kroků není z bezpečnostních důvodů na monitoru bankomatu zobrazován. „Jsme rádi, že se nám ve spolupráci se sdružením SONS podařilo uvést do provozu bankomaty pro nevidomé v takovém rozsahu, který jim umožní samostatný výběr hotovosti bez nutnosti asistence či návštěvy pobočky,“ dodává Martin Kovář.
„Samozřejmě jsme vděčni za každý krok, který nějakým způsobem pomáhá nevidomým a slabozrakým lidem. Nejvíce si však ceníme toho, když pomoc spočívá ve vytváření takových podmínek, které podporují samostatnost a tedy, ve své podstatě, respektují lidskou důstojnost. Úprava bankomatů ČSOB a Poštovní spořitelny k užívání bez zrakové kontroly takovým počinem bezesporu je,“ říká Josef Stiborský, prezident Sjednocené organizace nevidomých a slabozrakých ČR (SONS ČR).
Klienti Československé obchodní banky (včetně těch, kteří využívají produktů Poštovní spořitelny), mají k dispozici více než 760 bankomatů a celkem 24 depozitních bankomatů, které umožňují vkládání hotovosti. Poštovní spořitelna je součástí Československé obchodní banky, a. s.