Moravský Peněžní Ústav se orientuje na spolupráci se současnými členy

[Tisková zpráva] Moravský Peněžní Ústav se stal za čtrnáct let působení na českém finančním trhu největším spořitelním družstvem v České republice.

Sdílet

Hodnocení a výsledky roku 2009

Moravský Peněžní Ústav se stal za čtrnáct let působení na českém finančním trhu největším spořitelním družstvem v České republice. Bilanční suma dosáhla ke konci roku 2009 5,6 miliard Kč, což tvoří 30% celého českého trhu družstevních záložen.

Počet klientů a s tím spojená výše jejich vkladů stabilně roste. Ke konci roku 2009 měl Moravský Peněžní Ústav 7986 klientů. Kapitálové vybavení Moravského Peněžního Ústavu je charakterizováno hodnotou 0,38 miliardy Kč.

Prostředky Moravského Peněžního Ústavu vložené u bank a hotovost k 28. 12. 2009 přesahují 1,8 miliardy Kč a znamenají vynikající likvidní pozici.

Pro klienty s horizontem více než pětileté spolupráce proběhla v září a říjnu 2009 ojedinělá možnost získání dalších členských vkladů. Akce byla limitována rozpětím 50 000 – 1 500 000 Kč na jednoho člena. Moravský Peněžní Ústav ke dni 22. 10. 2009 úspěšně navýšil kapitál o 40 800 000 Kč. Úpisu kapitálu prostřednictvím dalších členských vkladů se zúčastnilo 185 členů.

Dlouhodobá spolupráce se současnými klienty v roce 2010

Díky silnému zájmu o vkladové služby Moravského Peněžního Ústavu v roce 2009 byl výrazně překročen plán depozit. Proto se chceme zaměřit v roce 2010 na spolupráci se současnými klienty a nebudeme přijímat za členy Moravského Peněžního Ústavu nové zájemce o vklady.

Poskytování vkladových služeb pouze současným členům plánujeme řádově pro období prvního pololetí roku 2010. Orientace na současné členy tak vytvoří prostor pro zlepšení komunikace a spolupráce. Současní členové nebudou nijak omezováni v možnostech zřizování vkladových účtů a ukládání prostředků.

Změny úrokových sazeb na vkladových korunových a devizových účtech

Mírná reakce na dlouhodobý pokles ekonomiky a soustavné snižování sazeb na mezibankovním trhu je nezbytná. Česká národní banka opět snížila základní sazbu o 0,25% na historicky nejnižší sazbu 1% p.a. Další opatření je v legislativním procesu připravované zvýšení odvodu do Fondu pojištění vkladů o 0,1%. Celkový dopad na úrokové sazby v bankovním sektoru bude tedy 0,35%. Moravský Peněžní Ústav se rozhodl nepřenášet tuto změnu plně na klienty a zachovat výjimečnost úrokových sazeb. Nové sazby pro korunové vklady platné od 15. 1. 2010 jsou v nejoblíbenějších pásmech upraveny o 0,2% a ve zbývajících o 0,3%.

Veškeré sazby jsou k dispozici na www.mpu.cz.

Vývoj nových produktů pro rok 2010

V roce 2010 připravujeme zejména nový spořící účet bez výpovědní lhůty. Prostředky na spořícím účtu budou zhodnocovány zajímavou úrokovou sazbou 2,5 – 3,1% p. a. a budou kdykoliv k dispozici. Možnost čerpání bude dvěma převody měsíčně. Počet převodů ve prospěch účtu není omezen. Spořicí účet bez výpovědní lhůty patří k oblíbeným a je vhodné ho využít například k převodu úroků z dalších účtů. Úroky tak budou mít klienti kdykoliv k dispozici a navíc budou dále úročeny.

Na spořící účet bez výpovědní lhůty si mohou klienti v prvních třech měsících roku 2010 převést bez sankce libovolnou částku ze spořících účtů s výpovědní lhůtou.

Spořicí účet bez výpovědní lhůty rozšiřuje bohatou a komplexní nabídku vkladových účtů Moravského Peněžního Ústavu. Účet bude zřizován jen v měně české koruny. U dalších vkladových účtů neplánujeme velké změny, pouze drobné vylepšení. Účty platebního styku – běžné účty – budou také zlepšovány zejména kvalitativně. Přechod na platební styk pomocí clearingu ČNB a zavedení Internet bankingu vytvořily v minulých obdobích základ pro kvalitní produkt.

V oblasti úvěrů pro veřejnost připravíme v roce 2010 nový produkt – úvěr Dobrý klient. Spotřebitelský úvěr je určen pro klienty s výbornou historií platební morálky. Výhodou bude velmi konkurenceschop­ná sazba.

Rok 2010 bude pro Moravský Peněžní Ústav rokem, kdy stávající motto: „ Klientům kvalitní služby.“, získá ještě hlubší význam. Ve spolupráci s  Radou klientů budeme nadále rozvíjet portfolio kvalitních služeb, které v roce 2009 vedlo k více než 90% spokojených klientů.


Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).