Hlavní navigace

Město vs. vesnice: Rozdíly ve využívání bankovních služeb téměř neexistují

[Tisková zpráva] Postoj k finančním službám a jejich dostupnosti se s velikostí bydliště nikterak neliší. Obyvatelé měst i vesnic shodně hledají nejpohodlnější a cenově nejvýhodnější možnost obsluhy financí. Svou bankovní pobočku například pravidelně využívá 85 % klientů z obou skupin. Vyplývá to z průzkumu Poštovní spořitelny.

Sdílet

„Ve společnosti stále panuje názor, že z hlediska dostupnosti služeb vesnice zaostávají za městy. To však ve většině případů už dávno není pravda. Například s  otevírací dobou poboček je spokojeno 89 % obyvatel měst a také 84 % lidí z menších obcí,“ popisuje Milan Jursík, manažer marketingu Poštovní spořitelny. Návštěvy klientů na pobočce jsou prakticky totožné ve městech i na vesnicích, nejčastěji jsou ve frekvenci 1krát měsíčně, řeší se hlavně záležitosti přesahující rámec několika tisíc korun.

„Na druhou stranu z průzkumu vyplynulo, že obyvatelé měst mají pobočku vlastní banky v 67 % případů do vzdálenosti 2 km oproti pouhým 30 % obyvatel vesnic. V Poštovní spořitelně si však zakládáme na dostupnosti služeb, služby Era jsou z kteréhokoliv sídelního celku vzdáleny maximálně 2 km,“ doplňuje Milan Jursík.

Nejčastěji lidé ve městě i na vesnici vlastní jednu platební kartu. Bankomaty využívají obě skupiny stejně často, v průměru 2 – 3krát měsíčně. Nespokojenost s hustotou sítě bankomatů je samozřejmě výraznější u obyvatel vesnice. „Na vesnici je však k dispozici alternativní možnost výběru peněz z účtu, tedy CashBack,“ upozorňuje Milan Jursík.

Poštovní spořitelna poskytuje své služby v nejširší obchodní síti. Zákazníci tak mohou využít již 62 Finančních center nebo více než 3300 poboček České pošty, z nichž mnohé jsou dostupné i o víkendu. Zákazníci mají k dispozici také 2800 finančních poradců ČMSS nebo více než 800 bankomatů.

Poštovní spořitelna je součástí Československé obchodní banky, a. s.


Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).