Hlavní navigace

MasterCard zahájila globální fotbalovou reklamní kampaň nazvanou „Horečka“

Nejnovější pokračování známé reklamní kampaně „K nezaplacení“ (Priceless®) se vysílá v mnoha jazykových verzích ve více než 30 zemích včetně ČR

Sdílet

Praha, 20. března 2006 – Společnost MasterCard International, oficiální sponzor fotbalového Mistrovství světa v Německu, oznámila uvedení pokračování své reklamní kampaně „K nezaplacení“ s názvem „Horečka“, jehož tématem je mistrovství světa v kopané. Nové spoty ukazují, jak se lidé všech vrstev nechávají před i během této největší a nejsledovanější sportovní události na světě unášet fandovskou vášní.

Základem nového pokračování je globální televizní spot v několika verzích různé délky, premiérově uvedený ve Francii 27. února, který bude následně nasazen v mnoha jazykových mutacích ve více než 30 zemích. Horečka není jen televizní, ale objeví se i v tisku, rozhlase, na billboardech i v prodejních místech. Kampaň bude k vidění i na vybraných mezinárodních letištích po celém světě.

V České republice běží kampaň „Horečka“ v České televizi a na Prima TV. Z tištěných médií jsou využity deníky Mladá fronta DNES a Sport a časopisy Magazín DNES, Svět ženy, Reflex a Euro. Na internetu bude kampaň k vidění na serverech akcniceny.cz, sport.cz, novinky.cz, aktualne.cz a idnes.cz. Použity budou rovněž citylighty v Praze a v dalších velkých českých městech.

Na trhu hostitelské země, v Německu, bude Horečka nasazena celostátně na stadionech, kde se bude šampionát konat, a při různých špičkových akcích podporovaných FIFA, jako je např. FIFA Fan Fest. V mnoha zemích bude téma využito v rámci propagačních pořadů zaměřených na přiblížení hry fanouškům. V rámci kampaně se zde například objeví globální fotbalový mluvčí společnosti MasterCard Pelé a na trhu hostitelské země pak mluvčí MasterCard a hlavní trenér německého reprezentačního mužstva Jürgen Klinsmann.

„Společnost MasterCard chápe, co je pro držitele karet v životě podstatné. Vždycky jednou za čtyři roky není pro fanoušky na celém světě nic důležitějšího než jejich národní tým a mistrovství světa v kopané,“ říká Larry Flanagan, marketingový ředitel společnosti MasterCard International. „Jakožto dlouhodobý sponzor turnaje využijeme tuto příležitost k dalšímu zvýšení významu naší značky a k posílení preference a využívání v průběhu kritické doby.“

Na celém světě je více než 240 milionů hráčů kopané a počet diváků výrazně překračuje 1 miliardu. Kopaná je s velkým náskokem celosvětově sportem číslo jedna a zasahuje tak zdaleka nejvíce spotřebitelů. Odhaduje se, že 64 utkání Mistrovství světa v kopané 2006 uvidí celkem více než 30 miliard diváků z 213 zemí. Společnost MasterCard se tak spojuje s největší sponzorskou platformou na světě.

Spot pracuje s tématem fotbalové horečky, kdy se fanoušci jednou za čtyři roky nechají v době konání mistrovství světa unést fotbalovou vášní a nadšením, a ukazuje, jak na celém světě narůstá počáteční vzrušení. V úvodu vidíme záběry fanoušků všech národností, u nichž se projevují příznaky fotbalové horečky. Postižení se ocitají ve stavu šílenství, v němž si vychutnávají mistrovství světa. Spot končí titulkem „Fotbalová horečka: k nezaplacení.“.

Kreativní základ kampaně je inspirován novým pojetím klasického hitu „Fever“ v podání mladého a nadějného britského interpreta Danna. Slova, melodie i podání písně vyjadřují všechny emoce fotbalových fanoušků i všech sportovních nadšenců, kteří se nechávají unést atmosférou šampionátu – od nadšení a radosti, až po obavy a zoufalství.

Horečka bude uvedena v několika evropských zemích (např. Francie, Španělsko, Itálie, Německo, Švédsko a Polsko) včetně České republiky v průběhu března a dubna ve dvacetisekundové značkové a desetisekundové promotion verzi. Třicetisekundový značkový spot se pak bude vysílat v průběhu MS (do začátku července). Na Dálném východě bude spot poprvé odvysílán v Číně dne 27. března a dále bude nasazován v Malajsii, Japonsku, Austrálii, Hongkongu a Koreji až do skončení MS. Na trhu v USA bude Horečka poprvé nasazena 22. května, a to v anglické i španělské verzi.

Po kreativní stránce Horečku připravila agentura McCann Erickson/London, konkrétně kreativní ředitel Stephen Ward, vedoucí produkce Frank Lieberman, Christian Pattman, Senior Account Director a produkční společnost Peter Gird Productions. Na spotech se podílel režisér Michael Middleton, producent hudebního doprovodu Mick Clarke a produkční společnost Population Music.

Obrazový materiál Horečky natáčel filmový štáb agentury McCann Erickson, který za 32 dnů najezdil celkem skoro 100 000 kilometrů v pěti zemích na čtyřech kontinentech. Exteriérové záběry se snímaly v Kolíně nad Rýnem a Lipsku, Šanghaji, jihoafrickém Durbanu, Buenos Aries a Sao Paulu. Do spotu bylo obsazeno více než 100 osob třiceti různých národností a tvůrci dbali na to, aby se jednalo o neherce.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).