Hlavní navigace

MasterCard Europe vydal přes 500 milionů platebních karet

[Tisková zpráva] Společnost MasterCard Worldwide oznámila své provozní výsledky za 3. čtvrtletí 2008 v evropském regionu. Významným úspěchem je mj. překročení symbolické hranice – 500 vydaných platebních karet značek MasterCard (MasterCard, Maestro nebo Cirrus) v Evropě.

Sdílet

V meziročním srovnání vykázal evropský region dvouciferný růst celé řady ukazatelů: hrubá dolarová hodnota transakcí realizovaných kartami MasterCard vzrostla o 16,8 %, objem plateb u obchodníků (17,1 %), počet nákupních transakcí (13,2 %), počet výběrových transakcí (11,5 %) a počet nově vydaných karet (15,4 %).

K 30. září 2008 vydaly partnerské finanční instituce v celé Evropě 197 milionů karet MasterCard (bez značek Maestro a Cirrus). Evropští držitelé karet uskutečnili ve třetím čtvrtletí roku 2008 více než 1,6 miliardy nákupních transakcí a karty MasterCard mohli využívat na 8,2 milionu akceptačních míst v rámci evropském regionu.

Značka Maestro se v Evropě objevila na více než 311 milionech karet, což je o 5,2 % více než ve stejném čtvrtletí roku 2007. Spotřebitelé mohou nyní kartami Maestro platit v prodejnách u 6,7 milionu obchodníků v celé Evropě.

Významný růst společnosti MasterCard Europe ve třetím čtvrtletí prokázal, jak se náš obchodní model zpracovatele, poradce a poskytovatele licencí dokáže vypořádat s náročnými makroekonomickými podmínkami. Jsme hrdí, že se nám podařilo dosáhnout takového úspěchu, jakým je 500 milionů vydaných karet v regionu. Jsme přesvědčeni, že tento mezník dokládá lépe než co jiného znalosti, inovace a kvalitu, kterou přinášíme zákazníkům, uvedl Javier Perez, prezident společnosti MasterCard Europe.

Společnost MasterCard si uvědomuje, že její zákazníci – finanční instituce – zažívají v ekonomice těžké časy. Přesto s nimi nadále sdílí přesvědčení, že máme mimořádnou příležitost nahradit hotovost a šeky kartami a poskytnout tak všem účastníkům platebního řetězce – od bank přes obchodníky až po spotřebitele – dodatečnou hodnotu, dodal Javier Perez.

Společnost MasterCard dosáhla v uvedeném čtvrtletí řady významných obchodních úspěchů:

 – Bezkontaktní platby vítězně táhnou Evropou – v Rusku byla realizována první transakce MasterCard PayPass a v Nizozemsku první transakce Maestro PayPass. Systém PayPass je zaváděn celostátně na Slovensku (VOLKSBANK) a v Portugalsku (SIBS). Současně byla uzavřena smlouva o rozvoji bezkontaktních plateb přes mobilní telefony se společností Telecom Italia a rozvíjí se akceptace bezkontaktních plateb při nových, neotřelých příležitostech, jakou byl například Coke Live Festival v polském Krakově.

 – V Polsku došlo ve třetím čtvrtletí roku 2008 k 19,3% meziročnímu nárůstu vydaných karet a k 21,6% meziroční hrubé dolarové hodnoty transakcí realizovaných kartami MasterCard.

 – Rusko zaznamenalo ve třetím čtvrtletí tohoto roku vynikající výsledky. Meziročně došlo k navýšení hrubé dolarové hodnoty transakcí realizovaných kartami MasterCard o 52,7% a k 59% meziročnímu nárůstu počtu transakcí realizovaných kreditními i debetními kartami MasterCard, což je impozantní zvýšení oproti míře růstu za stejné období roku 2007.

 – Společnosti MasterCard a Intesa Sanpaolo, největší vydavatel karet v Itálii, uzavřely globální partnerství pro vydávání kreditních a debetních karet s využitím na míru vytvořených řešení, novátorských technologií a nejrozšířenější globální akceptační sítě MasterCard.

 – Společnosti MasterCard a National Australia Group uzavřely dlouhodobou smlouvu o partnerství v debetní oblasti, v jejímž rámci budou banky Clydesdale Bank a Yorkshire Bank vůbec prvními britskými bankami, které budou od roku 2009 vydávat debetní karty Debit MasterCard jako doplněk ke své stávající nabídce karet Maestro.

 – Společnosti MasterCard a JCB uzavřely smlouvu, v jejímž rámci lze transakce pod značkou JCB, při nichž jsou nabyvateli zákazníci společnosti MasterCard, směrovat globálně sítí MasterCard. Síť MasterCard funguje jako brána obsluhy těchto transakcí k oboustrannému prospěchu zákazníků jak JCB, tak MasterCard.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).