K 30. červnu 2008 vydaly partnerské finanční instituce v Evropě celkem 191 miliónů karet MasterCard (bez značek Maestro a Cirrus). Ve druhém čtvrtletí uskutečnili držitelé karet přes jednu a půl miliardy nákupních transakcí a karty MasterCard bylo možné použít na 7,7 milionu akceptačních míst v evropském regionu.
Značka Maestro se v Evropě objevila na více než 307 miliónech karet, což je meziroční zvýšení o 5,3 %. Tyto karty lze nyní v Evropě použít na šesti a půl miliónech obchodních míst.
„Naše síla v regionu vynikne zejména v kontextu současného hospodářského klimatu a regulačních tlaků. Důsledným uplatňování strategie zaměřené na zákazníky a stálou tvorbou hodnot pro všechny účastníky platebních procesů jsme dokázali reagovat na zvyšující se konkurenci na našem trhu. Díky našim zkušenostem, znalostem, inovacím a bezchybnému fungování se stále udržujeme na výsluní evropského obchodního světa,“ prohlásil Javier Perez, prezident společnosti MasterCard Europe.
V právě skončeném čtvrtletí dosáhl MasterCard řady významných obchodních úspěchů:
- Celá Evropa byla ve znamení přechodu na standard EMV – nyní je s tímto standardem kompatibilních 235 miliónů karet se značkou MasterCard a 6,6 miliónů terminálů v prodejních místech. Společnost MasterCard informovala o evropské premiéře několika multifunkčních platebních karet ve standardu EMV:
- první z nich byla uvedena ve Finsku: jediný plastový obdélník nabízí uživateli debetní a kreditní funkce i věrnostní programy;
- v Turecku byla uvedena karta AsyaCard DIT kombinující kreditní funkci, bezkontaktní platební technologii MasterCard PayPass a možnost platby městského a dálničního mýtného.
- PayPass nezůstává pozadu:
- v Nizozemsku byla uvedena karta Maestro PayPass;
- ve Španělsku měla evropskou premiéru karta MasterCard PayPass ve formátu Mini;
- v Londýně byla v pilotním programu zavedena platební metoda ‚Tap & Go‘ ve slavných černých autech taxislužby.
- V červnu měla společnost MasterCard napilno jako oficiální sponzor Mistrovství Evropy ve fotbale UEFA EURO 2008. Během turnaje společnost spustila přes 220 programů zaměřených na aktivaci a používání karet, do nichž se zapojily zákaznické finanční instituce a obchodníci z více než třiceti zemí z celého světa.
- Proud novinek, kterými společnost MasterCard zásobuje evropské zákazníky a spotřebitele, nijak nepolevuje:
- MasterCard společně se slovinskou společností Activa System představily první přenosné čtečky inteligentních karet pro zákazníky se zrakovým postižením, které těmto osobám pomohou k bezpečnějšímu internetovému nebo telefonickému nakupování a používání bankovních služeb;
- v Turecku představil MasterCard společně s HSBC první parfémovanou kreditní kartu pro ženy v Evropě;
- ve spolupráci s CheBanca! vytvořila společnost v Itálii první „kapesní účet“ se značkou MasterCard. Jedná se o alternativu tradičních bankovních účtů s předplacenou kartou, která umožňuje převádět hotovost, platit i využívat úvěr.