Za pozitivními výsledky v Evropě stojí partnerství s finančními institucemi a předními obchodníky
V uplynulém čtvrtletí jsme v souladu s naší strategií zaměřenou na zákazníky pokračovali v těsné spolupráci s partnerskými finančními institucemi. Naším cílem bylo nalézat příležitosti k maximalizaci hodnoty jejich kartových programů. To, že i přes prudký pokles ekonomiky Evropané používají svoje karty značky MasterCard častěji než před rokem, dokládá pohodlí, kontrolu, zabezpečení a odměny, které jim karty přinášejí,
uvedl Javier Perez, prezident společnost MasterCard Europe.
Ve druhém čtvrtletí uzavřela společnost MasterCard v celém regionu řadu významných obchodních smluv. Umožnila nám to naše globální platforma špičkových inovačních produktů – od debetních a kreditních karet až po elektronické peněženky a bezkontaktní systém MasterCard PayPass. Díky silnému zastoupení v celé Evropě máme dobrou výchozí pozici k naplňování těchto smluv a můžeme poskytovat řešení, která vyhoví nejrůznějším potřebám držitelů karet. Přitom klademe základy pro další rozvoj elektronických plateb v tomto regionu od Atlantského oceánu až po východní hranice Ruska,
dodal Javier Perez.
Výsledky v Evropě
V druhém čtvrtletí letošního roku vykázal evropský region v porovnání s druhým čtvrtletím loňského roku meziroční růst hrubé dolarové hodnoty transakcí realizovaných kartami MasterCard (2,1 %), objemu plateb u obchodníků (3,0 %), počtu nákupních transakcí (7,2 %) i počtu výběrových transakcí (4,4 %). Od 1. dubna do 30. června realizovali evropští držitelé karet MasterCard více než 1,6 miliardy nákupních transakcí, včetně internetových.
K 30. červnu 2009 vydaly partnerské finanční instituce v Evropě celkem 196 milionů karet MasterCard (bez značek Maestro a Cirrus), což je o 3,8 % více než ve stejném čtvrtletí roku 2008. Evropané mohou své karty MasterCard využívat na 8,6 mil. akceptačních míst v regionu a 29,4 mil. akceptačních míst na celém světě, včetně internetu.
Značka Maestro se navíc objevila na 305 mil. karet, stejně jako v témže čtvrtletí roku 2008. Spotřebitelé mohou nyní s kartami Maestro nakupovat u více než 7,2 mil. obchodníků v Evropě a cca 12,1 mil. obchodníků na celém světě a na internetu.