Ředitelství služby dopravní policie Policejního prezidia ČR uvádí, že v minulém roce bylo na našich silnicích zraněno z důvodu špatného stavu vozovky celkem 12 osob, z toho 1 osoba těžce a 11 lehce. Celková hmotná škoda nehod způsobených špatným stavem vozovky činila 10,52 mil. korun. Se stavem vozovky se nejvíce potýkali řidiči v Praze, nejméně pak v Jihočeském kraji.
Pro řidiče, kteří mají sjednáno pouze povinné ručení, je jednou z mála účinných forem ochrany Pojištění proti špatnému stavu vozovek, které nabízí DIRECT Pojišťovna. Všichni její klienti dostávají tento produkt k povinnému ručení jako bonus.
„Auta českých řidičů jsou průměrně 14 let stará a ne každému se proto vyplatí sjednat si pro svůj vůz havarijní pojištění. S kvalitou některých českých silnic se však potýkáme všichni. Proto od nás klienti dostávají k povinnému ručení jako bonus pojištění proti škodám na vozidle způsobeným v důsledku špatného stavu vozovky. Tento produkt nabízíme jako jediní v České republice,“ říká Zdenka Pelikánová, generální ředitelka DIRECT Pojišťovny.
Se zhoršujícím se stavem silnic a dálnic nemá potíže jen Česká republika. Například z výroční zprávy sdružení Asphalt Industry Alliance vyplývá, že se ve Velké Británii za posledních 10 let zvýšil počet vizuálních defektů na silnicích (praskliny, díry, výmoly) o 62 %. S tímto jevem se tak stále častěji musí vypořádávat nejen v Londýně, kde v roce 2006 opravili 258.000 výmolů, ale i v ostatních částech Anglie (dalších 589.000 výmolů). Oprava jednoho výmolu přitom v Anglii vyjde v průměru na 56 liber. Místní úřady odhadují, že na opravení všech stávajících výmolů a děr v silnici by jen v samotném Londýně potřebovaly více než 11 let. Celkový deficit rozpočtu na údržbu silnic je v Anglii odhadován na astronomickou částku přesahující 950 mil. liber.
Zpráva sdružení Asphalt Industry Alliance zároveň upozorňuje na to, že dramaticky roste i objem odškodnění, které motoristé vymáhají vůči místním úřadům a institucím zodpovědným za správu silnic. Počet případů vymáhaného odškodnění se v Anglii za posledních 10 let zvýšil o 42 % a v samotném Londýně dokonce o 78 %. V roce 2006 byly anglické místní úřady a instituce zodpovědné za správu silnic zatíženy částkou 45,7 mil. liber, která byla vyplacena jako odškodnění poškozeným řidičům. Při vyřizování všech žádostí o odškodnění navíc strávili příslušní úředníci přes 40.400 pracovních dní.
Kompletní povrchová úprava nejdůležitějších komunikací se v Londýně provádí průměrně každých 16 let, u nejvýznamnějších silničních tahů v ostatních částech Anglie pak každých 35 let. U všech silnic bez rozdílu kategorie se generální opravy provádí po 34 letech (Londýn), respektive po 74 letech (Anglie – mimo Londýn).