V době, kdy ČSSZ zahájila elektronická podání (tj. e – Podání) dokumentů přes Portál veřejné správy nebyl elektronický podpis tak dostupný jako nyní. Proto ČSSZ na přechodnou dobu poskytovala zdarma tzv. podpisový klíč. Sloužil pouze pro komunikaci s Českou správou sociálního zabezpečení a na požádání ho organizacím vydávaly místně příslušné OSSZ/PSSZ. Nahrazoval elektronický podpis, vždy však bylo třeba takto podaný dokument doplnit papírovým formulářem "Potvrzení (Doplnění) podání“. Podpisové klíče ČSSZ vydávala od září 2004 až do ledna 2006, vždy měly platnost na tři roky.
V současné době kvalifikovaný certifikát, tj. elektronický podpis, vydávají tři akreditované certifikační autority: Česká pošta (PostSignum), eIdentity a První certifikační autorita. Podrobnější informace najdete na webových stránkách www.ica.cz, www.eidentity.cz nebo www.PostSignum.cz.
Identifikační údaje nového kvalifikovaného certifikátu je třeba oznámit příslušné okresní, v Praze Pražské či v Brně Městské správě sociálního zabezpečení (OSSZ/PSSZ/MSSZ). Pouze v ČSSZ registrované e-podpisy se při kontrole e – Podání považují za platné.
ČSSZ byla první organizací státní správy umožňující e – Podání dokumentů přes Portál veřejné správy. V prosinci 2004 začala elektronicky přijímat evidenční listy důchodového pojištění, v červenci 2005 přihlášky/odhlášky k nemocenskému pojištění a v lednu 2006 rozšířila e – Podání o Přehledy OSVČ. Výhodou e – Podání je mimo jiné dostupnost 24 hodin denně 7 dní v týdnu, či možnost okamžité opravy a nového podání. Samozřejmostí je vysoká bezpečnost. K 31. prosinci 2007 přijala ČSSZ elektronicky už 21 228 913 dokumentů.