Průzkum, který provedla banka, potvrdil výsledky studie GfK z počátku roku 2006 týkající se spokojenosti klientů Volksbank CZ. Ti se od klientů ostatních bank odlišují v tom, že častěji navštěvují pobočku banky a více preferují osobní přístup. Velká většina z nich by Volksbanku doporučila svým známým, protože poskytuje dobré služby.
„Tímto průzkumem se nám potvrdila dlouhodobá strategie Volksbank CZ zaměřená na individuální přístup ke klientům. V této souvislosti dochází také k rozšiřování obchodních míst banky, nejnovější pobočka byla otevřena 4. září v Praze. Ještě do konce tohoto roku budou otevřeny dvě další v Praze a jedna v Brně,“ říká Oldřich Kračmer, ředitel marketingu Volksbank CZ a dodává: „I když přímého bankovnictví využívá stále více klientů, kamenné pobočky jsou pro Volksbank klíčové, a to zejména v oblasti složitějších produktů jako jsou například úvěry, kde je lidský faktor nenahraditelný.“
Bankovní anketa proběhla v období červen – červenec 2006 a pomocí adresného i neadresného poštovního mailingu bylo v průběhu daného období osloveno 700 000 domácností v České republice. V dotazníku mohli respondenti vyjádřit svůj názor na banku, míru spokojenosti s jejími službami a říci, co od ní očekávají. Dotazníky byly vyplněny v tomto poměru: muži – 56,8 %, ženy – 43,2 %. Klienty Volksbank CZ bylo 31,4 % respondentů a 68,6 % byli klienti jiných bank. Response rate u oslovených klientů Volksbank dosáhl více než 13 %.
Výsledky bankovní ankety ukázaly, že téměř dvě třetiny klientů Volksbank jsou s jejími službami velice spokojeny, zatímco v případě klientů konkurenčních bank je velice spokojeno pouze 11,1 % respondentů.
Co očekávají čeští klienti od svých bank?
Dobrý poměr ceny a kvality očekávají klienti bank v 55,2 % případů. Pro 43,3 % je důležitý osobní přístup a individuální péče, 40,1 % klientů vyžaduje od banky rychlé a srozumitelné poradenství. Zavádění nových inovativních produktů čeká od banky 15,7 % klientů.
Na dotaz, co je ještě pro klienty bank obzvláště důležité, uváděli respondenti bankovní ankety nejčastěji požadavky jako: rychlá a kvalitní obsluha/jednání, cena/poplatky, spolehlivost.
V rámci bankovní ankety mohli respondenti navrhnout i nápaditý slogan, který krátce a výstižně popisuje výhody Volksbank CZ. Odměnou za ten nejlepší byl automobil Mitsubishi Colt CZ3. Výherkyní se sloganem „Volksbank – spolehlivé služby pro každý den“ se stala Veronika Vránová, studentka ekonomické vysoké školy. Slavnostní předání automobilu zástupci společnosti Mitsubishi Motors CZ proběhlo na závěr tiskové konference Volksbank CZ konané v pátek 8. září v hotelu Palace Praha.