Dosavadní téměř tříleté zkušenosti s Klíčovým plánem ukazují, že české domácnosti by své peníze mohly zhodnocovat až třikrát lépe než dosud,
říká Jaromír Sladkovský, ředitel marketingu ČSOB. Jen míra kvality rozložení úspor českých domácností, které v posledním roce daly na rady ČSOB v oblasti osobního či rodinného finančního plánování, se podle statistik Klíčového plánu zlepšila o pět procentních bodů.
V porovnání jednotlivých příjmových skupin nejlépe umisťují své prostředky lidé s příjmem 10 – 20 tisíc korun. Naopak nejhůře hospodaří s penězi lidé s příjmem nad 50 tisíc Kč. Zřejmě nepřekvapí, že nejvíce lidí, kteří se přišli poradit do ČSOB, využívá stavební spoření (více než 80 %), druhým nejoblíbenějším produktem je penzijní připojištění, které využívá každý druhý zájemce o Klíčový plán. Z fondů jsou nejčastější investice do fondů peněžního trhu, hned za nimi jsou pak zajištěné fondy.
ČSOB Klíčový plán, bezplatné poradenství k lepšímu rozložení úspor a investic, je dostupný ve všech pobočkách ČSOB. Pracovníci banky zájemcům navrhnou optimální rozložení jejich financí. V rámci Klíčového plánu jim doporučí produkty jejichž vhodnou kombinací mohou dosáhnout výrazné úspory nebo naopak maximálního zhodnocení.
Pavel Hejzlar
firemní komunikace ČSOB