Hlavní navigace

Jak se žije podnikatelům v ČR?

Dnes byly v Praze představeny výsledky průzkumu serveru Podnikatel.cz, který probíhal v měsíci březnu mezi malými a středními podnikateli. Kolem 350 dotazovaných odpovídalo na otázky hodnotící podnikatelské prostředí v České republice. Průzkum, jehož partnerem byla Poštovní spořitelna, probíhal napříč všemi regiony České republiky.

Sdílet

Z odpovědí živnostníků například vyplývá, že další rozvoj svého podnikání nejčastěji financují z vlastních zdrojů, nevyužívají ve větší míře úvěrové nabídky bank a jsou také ostře vyhraněni v otázce využití dotačních fondů Evropské unie. Většina z nich v minulosti neprojevila o čerpání těchto fondů zájem a ani o podání žádosti neuvažuje. „Přitom naše zkušenosti z fungování služby Dotační servis ukazují, že až 35 % podnikatelů by mohlo využit evropské peníze – jen o tom nevědí,“ komentoval výsledky průzkumu Tomáš Basista, manažer segmentu SME Poštovní spořitelny, která celý průzkum mezi podnikateli iniciovala.

Mezi respondenty ankety panovala shoda také u otázky, jak vnímají současnou situaci na trhu práce. Více než 80 procent podnikatelů je s ní nespokojeno, přesto se naprostá většina staví proti otevírání trhu zahraničním pracovníkům. Naopak přibližně polovina dotazovaných pociťuje za zásadní problém minimální zájem o řemeslné a technické profese a považuje podporu státu v oblasti učňovského školství za nedostatečnou. Průzkum potvrdil i další trend – členství v oborovém sdružení či komoře je dnes mezi podnikateli výjimkou. Navíc pouze polovina z těch podnikatelů, kteří jsou členem nějakého profesního sdružení (cca každý desátý) však považuje toto členství za přínosné pro své podnikání.

Kompletní výsledky průzkumu jsou k dispozici na adrese http://www.podnikatel.cz/…ke-republice. Jeho partnerem byla Poštovní spořitelna, která se na segment živnostníků a menších firem dlouhodobě orientuje. „Drobní podnikatelé jsou pro českou ekonomiku velmi důležití, proto se snažíme být s nimi v úzkém kontaktu a poznat jejich potřeby. Daří se nám to především získáváním zpětné vazby od pracovníků našich poboček a realizací pravidelných průzkumů jakým byl i například tento ve spolupráci se serverem Podnikatel.cz,“ uvedl Tomáš Basista z Poštovní spořitelny. Současně dodal, že na základě těchto průzkumů Poštovní spořitelna vytváří a nabízí bankovní služby a produkty „na míru“ – pro segment malých a středních podnikatelů spustila řadu výjimečných produktů (EuroŽiro, připravuje se nový nástroj pro jednoduché online platby). Poštovní spořitelna je také známá nejnižšími poplatky za vedení podnikatelských účtů na českém bankovním trhu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).