Stávající linka 800 159 159 bude platná i nadále a bude sloužit výhradně pro potřeby zákazníků retailové banky ING, tedy klienty ING Konta či podílových fondů.
Zákazníky ING Pojišťovny, kteří i po 1. lednu 2011 budou volat na klientskou linku banky, operátoři call centra přepojí na správnou linku, takže jejich požadavek bude i v tomto případě bez problémů vyřízen.
Změna telefonního čísla Klientské linky ING Pojišťovny je výsledkem dlouhodobě avizovaného projektu rozdělení bankovní a pojišťovací části ING, ke kterému ING Group přistoupila na základě dohody s Evropskou komisí z října 2009. „Výsledkem restrukturalizačního procesu bude osamostatnění ING Pojišťovny a sjednocení všech bankovních služeb u ING Bank. I nadále však budou mít oba subjekty propojené obchodní činnosti a budou pro sebe navzájem klíčovými obchodními partnery. Nově vzniklé entity pak získají větší samostatnost a flexibilitu v konání,“ řekla Alexis George, generální ředitelka ING Pojišťovny ČR/SR.
V praxi tento krok znamená přesunutí retailového bankovnictví ING, tedy ING Konta a ING fondů, pod správu ING Bank. Oddělení pojišťovací části ING od bankovní probíhá podle plánu současně ve všech zemích, ve kterých ING působí. „Klientů v České republice se tato transformace v podstatě nijak nedotkne, snažíme se, aby tuto změnu ani nezaregistrovali a aby se jim i nadále dostávalo služeb v nezměněné kvalitě. Rozdělení pojišťovny a banky nebude mít žádný vliv ani na poskytované produkty, naši klienti si budou moci přes poradce ING sjednávat stejné produkty jako kdykoli předtím. A navíc dojde ke zkvalitnění řízení rizik,“ doplnil Jan Bartholomeus, generální ředitel ING Bank ČR.
Nynější administrativní oddělení banky a pojišťovny je součástí první fáze rozdělení skupiny ING. Celý proces by měl být dokončen do konce roku 2013.