Hlavní navigace

III. ročník ankety o nejabsurdnější bankovní poplatek: Výsledky po 1. týdnu hlasování – vede poplatek za nadměrný vklad

Portál www.bankovnipoplatky.com vyhlásil 3. ročník ankety „o nejabsurdnější bankovní poplatek“. Tentokrát se anketa uskuteční nejen v České republice, ale i na Slovensku. V 1. ročníku návštěvníci webu zcela suverénně zvolili za vítěze poplatek za příchozí platbu. Ve 2. ročníku pak zvítězil poplatek za výběr z bankomatu vlastní banky. Pro 3. ročník ankety jsme tyto vítězné poplatky nezařadili – ať mají šanci vyhrát i jiné absurdní a nesmyslné poplatky.

Sdílet

Po první týdnu hlasování se ankety zúčastnilo přes 3300 respondentů. Dosavadní výsledky naznačují, že se začínají od ostatních odpoutávat tři bankovní poplatky – za nadměrný vklad, který zatím vede (21,5% hlasů), poplatek za připsání úroku (18,5%) a poplatek za vedení běžného účtu (14,5%). Zajímavé je, že první dva nejvíce absurdní poplatky jsou letos nominovány poprvé. Z loňských „úspěšných“ absurdních poplatků je na tom nejlépe poplatek za vedení účtu, který je zatím třetí. A například poplatek za vedení kontokorentního úvěru, který byl loni čtvrtý, je v tuto chvíli na 18. místě. Na druhé straně zatím bankovním klientům zřejmě nevadí poplatky za neoprávněnou reklamaci (necelé 1%) a poplatek za vedení kreditního účtu (téměř 0,5%), které uzavírají tabulku s poplatky.

Pokud jde o poplatek za nadměrný vklad, který je zatím v čele, návštěvníky webu v této souvislosti zaujal příběh jednoho z klientů: „Při vkladu na podnikatelský účet v hotovosti nad 500.000 Kč si KB účtuje % poplatek. Na doporučení pracovnic u pokladní přepážky, chci-li vložit např. 1.000.000, vložím 500.000 bez poplatku u jednoho okénka a pak si vystojím frontu u jiného. Bez poplatku vložím druhých 500.000. Je to trochu jako v Kocourkově“.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).