Hlavní navigace

Home Credit posílil pozici na trhu, loni půjčil 8,4 miliardy

[Tisková zpráva] Společnost Home Credit, která se specializuje na spotřebitelské úvěry, půjčila v roce 2010 českým domácnostem 8,4 miliardy korun.

Sdílet

Ve srovnání s rokem 2009, kdy poskytla českým domácnostem 7,7 miliardy, se jedná o bezmála 10% nárůst. Oživení na trhu s úvěry se pozitivně projevilo u všech typů úvěrů, nejvýrazněji u hotovostních půjček a kreditních karet. Home Credit loni posílil tržní podíl mezi nebankovními společnostmi, které se zabývají spotřebitelským financováním, na 21 % oproti 19 % v roce 2009. 

„Úvěrový trh se loni opět rozhýbal, což potvrzuje i druhý nejlepší výsledek v historii Home Creditu. Po krizovém roce 2009 lidé znovu získávali finanční jistotu a pomalu začali utrácet. Každý kvartál byl objemově lepší než ten předchozí, což se promítlo i v posílení naší tržní pozice o dvě procenta,“ uvádí Erich Čomor, generální ředitel Home Creditu.

Hotovostní úvěry rostly o 44 % na 2,7 miliardy, a to zejména díky nové spolupráci s obchody Tesco a rostoucímu významu internetu. Průměrná hotovostní půjčka se zvýšila o pět tisíc na 56 tisíc korun a délka splácení se prodloužila o tři měsíce na 74 měsíců.

Rekordní výsledek zaznamenala společnost v segmentu kreditních karet, jejichž prostřednictvím půjčila 2,2 miliardy. V posledních letech stoupal tento platební nástroj raketově, zejména v souvislosti s co-brandovými kartami Premia, které v roce 2010 doplnila Tesco kreditní karta. „Zatímco na konci roku 2008 byl podíl kreditních karet na celkové jistině Home Creditu necelých 13 %, dnes je to dvojnásobek,“ přibližuje Luděk Jírů, ředitel karetní sekce. Výrazný nárůst obliby kreditek zaznamenal Home Credit v posledních třech měsících roku, kdy lidé pořizovali vánoční dárky. Oproti poslednímu kvartálu 2009 se jednalo o zvýšení počtu čerpání z karty o 78 %.

Formou splátkového prodeje u obchodníků profinancoval Home Credit o necelých 11 % více než v roce 2009, a to 1,9 miliardy. Zákazníci si nejčastěji kupovali na splátky černou techniku, doplňky do domácnosti a nábytek, a to hlavně před vánočními svátky. Vzrůstá význam e-shopů, kde čeští zákazníci nakupují čím dál častěji. Průměrná výška úvěru je na internetu o tři tisíce nižší než v kamenných obchodech, kde činí necelých 13 500 korun.

Nejmladší obchodní aktivitou Home Creditu jsou spotřebitelské úvěry na auta. Zájem zákazníků o nákup vozu na splátky se v roce 2010 zvýšil zejména díky nízkým pořizovacím cenám. Průměrná výše úvěru na ojeté auto je stabilně kolem 120 tisíc korun a délka splácení se pohybuje kolem 50 měsíců. 

Úvěr od Home Creditu za třináct let fungování na českém trhu využilo již 1,9 milionu zákazníků.



Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).