HCFB ze skupiny PPF a Global Payments oznámili uzavření smluv o akvizici podílů v ruském úvěrovém registru

Ruská banka Home Credit and Finance Bank (HCFB), majoritně vlastněná finanční skupinou PPF, uzavřela smlouvu o nákupu 50% podílu ve společnosti BKI Scoring.ru LLC. Tato ruská společnost s ručeným omezením poskytuje služby úvěrového registru ruským finančním institucím.

Sdílet

Zbývající 50% podíl koupila společnost Global Payments Inc. (NYSE:GPN), vedoucí světový poskytovatel služeb v oblasti elektronického zpracování plateb. Global Payments Europe v současné době poskytuje bance HCFB procesing a další služby spojené s vydáváním kreditních karet. Obě společnosti budou služby úvěrového registru poskytovat společně. Transakce ještě podléhá schválení ruských regulačních úřadů.

V současné době poskytuje BKI Scoring.ru LLC své služby téměř čtyřiceti ruským finančním institucím. Po uzavření transakce předpokládají HCFB a Global Payments Europe přejmenování společnosti BKI Scoring.ru LLC na Global Payments Credit Services LLC.

Ladislav Chvátal, výkonný ředitel retailového bankovnictví a spotřebitelských financí a člen představenstva PPF, řekl: Jsme potěšeni spolupracovat s Global Payments na takto význačné příležitosti a očekáváme, že jejich znalosti a zkušenosti z oblasti kreditních karet nám pomohou dosáhnout na území Ruské federace našich strategických cílů.

Jsme nadšeni z opětovné spolupráce se společností HCFB a z posílení našeho partnerství skrze další výjimečnou příležitost na expandujícím ruském finančním trhu, řekl Carl J. Williams, President Worldwide Payment Processing, Global Payments Inc.

Petr Sedláček, generální ředitel a předseda představenstva Global Payments Europe, řekl: Služby úvěrového registru jsou důležitou součástí našeho stávajícího byznysu i dlouhodobé růstové strategie. Věříme, že partnerství s HCFB společně s našimi zkušenostmi s projekty registrů dlužníků v České a Slovenské republice nám pomohou dosáhnout význačný tržní podíl také v Ruské federaci.

Ladislav Chvátal dodává, že banka HCFB již získala značný podíl ruského trhu v oblasti spotřebitelských úvěrů. Na konci roku 2004 vstoupila HCFB na trh s kreditními kartami. Během první poloviny roku 2005 HCFB pokračovala ve svojí expanzi do ruských regionů a zároveň aktivně budovala distribuční síť, zahrnující více než 12 700 prodejních míst.

Dita Fuchsová
Ředitelka marketingu a komunikace PPF

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).