11 osobních aut, 8 nákladních, 7 užitkových a 5 ostatních druhů vozidel – taková je průměrná skladba typického vozového parku služebních aut u české firmy. Z těchto firem přitom pouze minimum, 3 %, má všechna vozidla pořízena formou leasingu; 38 % firem uvádí, že všechna vozidla jsou v jejím firemním vlastnictví; 59 % firem pak kombinuje vlastnictví vozidel s leasingem. 40 % českých firem navíc předpokládá, že se jejich vozový park během dvou let dále rozšíří. 16 % firem s tím přitom počítá napevno, 24 % firem rozšíření vozového parku služebních aut plánuje.
V případě péče o technický stav vozového parku se pak největší skupina firem – celých 53 % nejčastěji obrací na externí subjekt (servisní firmu). Stále však necelá čtvrtina společností dává přednost péči o svá služební auta ve vlastní dílně či opravárenském zařízení.
David Sroka
Manažer firemní komunikace
CCS Česká společnost pro platební karty a.s.