Hlavní navigace

Finanční skupina České spořitelny získala šest ocenění v soutěži Zlatá koruna

Sdílet

Produkty České spořitelny TOP Bydlení, Servis 24 Internetbanking, kreditní karty Kredit+, Penzijní připojištění, otevřený podílový fond SPOROINVEST a Flexibilní životní pojištění získaly ocenění Finanční akademie v rámci soutěže Zlatá koruna. Zástupci Finanční skupiny České spořitelny převzali dnes ocenění z rukou ministra financí Bohuslava Sobotky.

„Před třemi lety, krátce po privatizaci, jsme si stanovili za cíl poskytovat klientům celé finanční skupiny nejlepší služby a produkty na českém trhu. Mnohým kritikům připadal tehdy tento cíl příliš ambiciózní. I dnešní ocenění však dokazují, že se nám jej úspěšně daří naplňovat. Zásluhu na tom mají v první řadě zaměstnanci České spořitelny a jejích dceřiných společností,“ řekl člen představenstva a náměstek generálního ředitele České spořitelny, Martin Škopek.

Program TOP Bydlení se stal na českém hypotečním trhu respektovanou značkou. Drtivou většinu hypoték poskytuje Česká spořitelna právě v rámci tohoto programu. Za 22 měsíců existence TOP Bydlení poskytla banka 11 364 hypotečních úvěrů v celkovém objemu více než 11,5 miliard korun.

Novou službu SERVIS 24 Internetbanking nabízí Česká spořitelna od listopadu 2002. Internet­banking je jedním z produktů přímého bankovnictví, který souborně patří do služby SERVIS 24. Ta klientům nabízí za jeden poplatek a se stejným souborem identifikačních znaků a hesel přístup k účtu přes telefon i internet. Internetové bankovnictví České spořitelny využívá na 130 000 klientů.

Nové kreditní karty Kredit+ Visa Electron, Visa Classic a Visa Gold Česká spořitelna uvedla na trh v srpnu minulého roku. Kreditní karty se u klientů těší stále větší oblibě – jejich počet se v minulém roce zvýšil oproti roku 2001 o více než 400 procent a současný stav činí přes 40 tisíc kreditních karet.

Otevřený podílový fond Investiční společnosti České spořitelny SPOROINVEST je prvním fondem peněžního trhu v České republice. Podílové listy jsou zaknihované, na jméno. Fond je růstový, výnosy získává podílník odkoupením podílových listů, při odkoupení neplatí fondu žádné poplatky. Fond představuje příležitost pro ty investory, kterým se investice do akcií nebo obligací zdá příliš riziková. Sporoinvest je vhodný i pro krátkodobé uložení peněz s maximálně možným výnosem. V posledním období výrazně roste přitažlivost této formy investování.

Penzijní připojištění, je výhodnou formou spoření podporovanou státem, umožňující klientovi zajistit si zajímavý objem prostředků pro období penze. Klient získává podíl na zisku penzijního fondu, od státu státní příspěvky a daňové výhody. V rámci FSČS poskytuje penzijní připojištění Penzijní fond České spořitelny, který patří dlouhodobě k největším penzijním fondům jak podle počtu klientů, tak podle objemu spravovaných klientských finančních prostředků na českém trhu.

Flexibilní životní pojištění je pojistně-kapitálový program, který spojuje pojištění se zhodnocením finančních prostředků. Je určen pro soukromou klientelu – fyzické osoby. Nabízí celoživotní zajištění základních pojistných rizik – smrti, dožití, velmi vážných onemocnění, invalidity, úrazového a nemocenského připojištění všech spolupojištěných osob. Komplexně zajišťuje rizika a vytváří kapitálové rezervy pro odchod do penze. Flexibilní životní pojištění je v nabídce od března 2000. Doposud si jej sjednalo 130 000 klientů v celkovém objemu 2,4 mld. Kč.

Klára Gajdušková
Tisková mluvčí
České spořitelny, a.s.

Česká spořitelna je největší bankou pro drobnou klientelu v České republice. Poskytuje služby více než pěti milionům klientů. Česká spořitelna je primárně bankou pro drobnou klientelu, bankou pro malé a střední firmy a také bankou měst a obcí. Nezastupitelnou roli hraje Česká spořitelna ve financování velkých podniků a společností. Česká spořitelna a celá její finanční skupina nabízí komplexní nabídku produktů a služeb potřebných pro naplnění všech aspektů finančního života klientů; Česká spořitelna již vydala téměř 2,5 milionu platebních karet, disponuje sítí více než 670 poboček a provozuje přes 1000 bankomatů. Na českém kapitálovém trhu patří Česká spořitelna mezi významné obchodníky s cennými papíry.

Od roku 2000 je Česká spořitelna členem nejsilnější středoevropské finanční skupiny Erste Bank. Od července 2000 do prosince 2001 prošla Česká spořitelna ambiciózní transformací, která se zaměřila na zlepšení všech klíčových součásti banky: od kvality služeb klientům, přes lidské zdroje a informační technologie, až po zavedení nového řízení úvěrových rizik. Přesto, že klíčová část transformace skončila, Česká spořitelna i nadále pokračuje v dynamických změnách tak, aby se co nejdříve změnila v banku špičkových evropských kvalit.

Česká spořitelna je držitelem ocenění MasterCard Banka roku 2002, které získala na základě hodnocení více než 300 nezávislých odborníků v soutěži pořádané společností Fincentrum. V této soutěži zvítězila také v kategorii Hypotéka roku 2002 a umístila se jako druhá v hlasování veřejnosti na pozici Nejdůvěryhodnější banka roku 2002. Česká spořitelna je majitelem certifikátu Nejlepší úvěrová instituce v České republice, kterou jí v září 2002 udělila na zasedání Mezinárodního měnového fondu ve Washingtonu společnost Euromoney. Banka je také držitelem ocenění „Nejdůvěryhodnější značka v České republice“. Toto ocenění získala opakovaně na základě výsledků mezinárodního výzkumu, který realizovala společnost Reader´s Digest na podzim roku 2000 a 2001 pod názvem European Trusted Brands v 18 evropských zemích.

V roce 2002 vykázala Česká spořitelna podle mezinárodních účetních standardů čistý konsolidovaný zisk ve výši 5,8 miliardy korun, je to významné nicméně očekávané meziroční zlepšení proti 1,8 miliardám v roce 2001. Ukazatel návratnosti kapitálu v roce 2002 (ROE) činil 21,4 procenta proti 7,6 procenta v roce 2001.Poměr provozních nákladů a výnosů (C/I Ratio) klesl v roce 2001 na 62,6% ze 68,6 %. Pro rok 2003 banka očekává meziroční nárůst čistého konsolidovaného zisku v intervalu 15% až 20%, ROE nad 20% na udržitelné bázi a Cost/Income Ratio mezi 60% a 62%.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).