Ve středu 11. dubna se v Praze konalo již třetí E-business fórum, která pravidelně pořádá Asociace pro elektronickou komerci (APEK). Tentokráte připravila pro početné publikum z řad odborné veřejnosti, ve spolupráci s organizací Tuesday Business Network a společností H1.cz, večer na téma „Moderní metody v měření efektivnosti e-business projektů“.
Na fóru vystoupili se svými přednáškami přední odborníci z řad specialistů na vyhodnocování efektivnosti webových projektů. Rovnoměrně byly zastoupeny obě metody používané k zjišťování potřebných dat. Získání exaktních čísel pomocí sofistikovaných softwarů prezentovali přednášející ze společností H1.cz a Advertures. Vyhodnocování kvality webových projektů prostřednictvím výzkumných nástrojů popsali přednášející ze společnosti United Interactive.
Všichni vystupující se shodli, že používání moderních metod měření v praxi znamená vědět co, jak a s jakým cílem měřit. Ukázalo se, že vysoce sofistikované nástroje k měření efektivnosti webových projektů využívá v ČR jen hrstka firem. Jedna z hlavních příčin nevyužívání možností web analytics, je nutnost použití získaných informací v danou chvíli. Většina firem není natolik pružná, aby doporučení z analýz byla sto převádět dostatečně pružně do praxe. Efektivní využití web analytics však poskytuje strategickou výhodu nad konkurencí těm, kteří ho využívají
, vysvětluje Pavel Hilbert ze společnosti ATWEB Consulting, která je v Čechách výhradním zastupitelem sofistikovaného softwaru Clicktracks.