Hlavním generátorem zlepšení hospodaření bude růst výnosů z pravidelné přepravy, které by se díky změnám na úseku prodeje měly zvýšit o 1,4 miliardy korun. Zhruba 600 milionů korun přinese nárůst přepravní kapacity, díky zavádění větších typů letadel do flotily a očekávané zvýšení obsazenosti letů. Zhruba o 800 milionů korun by se měly výnosy zvýšit díky zlepšení prodejních schopností společnosti ve všech oblastech.
Management počítá i nadále s tlakem na náklady. V letošním roce se podařilo centralizací nákupu a přesoutěžením tendrů v oblasti dodavatelských služeb uspořit 200 milionů korun. Současně management identifikoval další oblasti, kde by bylo možné uspořit až 600 dalších milionů korun. Z této částky je již 25 procent zajištěno nově uzavřenými smlouvami. Jde například o úspory díky výběru nového pojišťovacího brokera, které se ročně pohybují v řádu 80 milionů korun, nebo o změnu poskytovatelů handlingu na zahraničních letištích.
Na druhou stranu se nepodařilo s odbory dojednat omezení nárůstu platů v roce 2007, který vyplývá z již uzavřených kolektivních smluv. Personální náklady se tak z titulu nárůstu sjednaného v kolektivních smlouvách zvýší o 300 milionů korun. Negativní dopad do nákladů v řádu až 180 milionů korun může mít také nové znění Zákoníku práce. Náklady významně zatíží také pořízení dalších nových letounů Airbus 320/319 a to částkou 300 milionů korun.
Business plán proto počítá se získáním financí odprodejem majetku. Začátkem roku by se měl uskutečnit odprodej a zpětný leasing pěti letadel Boeing 737–500, což je standardní nástroj používaný v leteckých společnostech. Značné posílení cash flow, ale také významné zlepšení hospodářského výsledku management očekává od prodeje Cargo Terminálu a Cateringu.
Plán očekává zvýšení přepravy cestujících o 5,6 procenta na více než 5,7 milionu cestujících.
V roce 2007 bude management ČSA i nadále pokračovat v tlaku na náklady, v první řadě se ale zaměří na zvyšování výnosů. Do prodeje společnost zavede standardní manažerské nástroje jako je motivace prodejců, ale také incentivní systém pro prodejní agentury.