Oborové kategorie se oproti loňskému ročníku nezměnily. Vítězové budou opět určeni na základě výsledků nezávislého reprezentativního výzkumu společnosti INCOMA Research. Ta během července a srpna osloví 1000 českých spotřebitelů ve věku od 15 do 79 let a bude se ptát na jejich zkušenosti s českými obchodníky.
Napřímo bude moci veřejnost hodnotit obchodníky prostřednictvím SMS a internetového hlasování, které bude probíhat až do konce září. Letos je poprvé spojeno také s charitativním účelem. GE Money Multiservis věnuje za každou známku udělenou pomocí Internetu a za každý SMS hlas příspěvek na projekt Bav se a pomáhej Nadace Terezy Maxové. Ten podporuje mladé lidi ve věku 16 – 24 let v aktivním zapojením do života svého okolí. Mladí dobrovolníci mohou získat granty na realizaci vlastních projektů podporujících komunitu, ve které žijí.
„Zájem veřejnosti o hlasování každým rokem stoupá. Rozhodli jsme se proto, že toho využijeme pro dobrou věc. Za každou známku přispějeme Nadaci Terezy Maxové na projekt Bav se a pomáhej, a to v poměru 50 haléřů za každou známku udělenou prostřednictvím Internetu a 3 koruny za každý SMS hlas,“ uvedl Charlie Coode, generální ředitel a předseda představenstva společnosti GE Money Multiservis.
Další novinkou letošního roku je zbrusu nová kategorie – GE Money Multiservis Nákupní centrum roku 2008. „Složení kategorií každým rokem přehodnocujeme, abychom měli jistotu, že jsou relevantní a že správně odrážejí vývoj maloobchodního trhu. Rostoucí obliba obchodních center mezi spotřebiteli, a tedy i obchodníky, je typickým trendem posledních několika let. Proto jsme se rozhodli zohlednit to i v rámci ocenění. Vytvořením kategorie GE Money Multiservis Nákupní centrum roku 2008 jsme dali hodnotící nástroj do rukou samotným obchodníkům, protože právě oni jsou primárními zákazníky obchodních center,“ dodal Charlie Coode.