ČSOB s letní kampaní na podporu společenské odpovědnosti

[Tisková zpráva] Pohnuté životní osudy s nadějí na šťastný konec jsou hlavním motivem nové kampaně ČSOB. Ta se objeví v druhé polovině července a během srpna především v tištěných médiích formou klasických obrazových i textových inzerátů („advertorialů“), na city-lightech a plakátech na pobočkách ČSOB. Protože jde o bohulibé téma, vzdaly se agentury nároku na honorář.

Sdílet

„Je potěšující, že – s ohledem na obsah kampaně – jak marketingová agentura Kaspen, tak komunikační agentura Bison & Rose odvedly práci na kampani zcela zdarma,“ podotkl Ivo Měšťánek, ředitel útvaru Externí komunikace a interní média ČSOB.

„Pomoc ČSOB a jejích dlouhodobých partnerů v neziskovém sektoru můžete nyní vidět na konkrétních příbězích lidí, kteří žijí mezi námi a jejichž starosti většina z nás míjí bez povšimnutí. Právě těmto lidem v obtížné situaci se snažíme pomoci s řešením jejich životních problémů,“ říká Pavlína Folovská, manažerka společenské odpovědnosti ČSOB.

PŘÍBĚHY POPSANÉ V KAMPANI:

Veronika a Katka se poznaly v dětském domově. V patnácti letech se rozhodly žít v tzv. cvičném bytě, kdy děti z dětských domovů bydlí v samostatných bytových jednotkách, dostávají peníze, ze kterých musí zaplatit vše nezbytné. Rovněž se několikrát zúčastnily projektu Život nanečisto, jehož partnerem je ČSOB, a který učí děti z dětských domovů orientovat se v úskalích běžného života. Během středoškolských studií začaly snít o vlastní kavárně. Loni po maturitě nastoupily do zaměstnání, pracují, šetří, vypracovávají si projekt kavárny. Chtěly by ji otevřít do pěti let.

Paní Ondrášková před pěti lety vyslyšela žádosti syna a vzala na sebe jeho úvěr.  Ale ve chvíli, kdy synovi předala hotovost ve výši 200 tisíc korun, a došlo na první splátku, přestal s ní komunikovat. Od té doby ho neviděla. Protože však pobírá invalidní důchod a ten na pokrytí pravidelných výdajů a splátky půjčky nestačil, ocitla se v dluhové pasti. Aby se z ní vymanila, využila poradenství Asociace občanských poraden, podporovaných ČSOB a Poštovní spořitelnou, a požádala o oddlužnění. Nyní čeká na konečné rozhodnutí.

Gracián byl poslán do dětského domova před jedenácti lety, protože rodiče se o něj a jeho bratry nedokázali postarat. Zpočátku obviňoval všechny kolem, že tuhle situaci zavinili, ale čím déle v domově byl, čím více si uvědomoval, že je normální mít každý den jídlo, chodit čistě oblékaný, mít v životě řád. Přestože do té doby propadal, základní školu končil s vyznamenáním. Dnes studuje soukromou Univerzitu J. A. Komenského také díky stipendiu z Fondu vzdělání Výboru dobré vůle podporovaného ČSOB. Do budoucna má Gracián v plánu živit se novinařinou, což se mu daří naplňovat. Přispívá do významných titulů a nedávno dostal ocenění Zlatá litera za nejlepší článek roku 2010.

To jsou příběhy skutečných lidí, kteří žijí kolem nás, a kteří mají také díky ČSOB vyhlídku na spokojený a plnohodnotný život.

Kampaň připravily agentury Kaspen/Jung v. Matt a Bizon & Rose bez nároku na honorář. Z mediálního hlediska kampaň zajišťuje agentura Mindshare.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).