ČSOB začala poskytovat pro své klienty novou moderní službu Internet banking 24. Služba umožňuje klientům ovládat jejich finance prostřednictvím sítě internet: mohou tak nejen získat informace o uskutečněných transakcích, o zůstatku na účtu, ale také bezpečně a rychle nakládat s prostředky na jejich účtech. Služba je zatím, až do úplného spojení dvou původních bank (ČSOB a IPB), poskytována klientům vybraných poboček, avšak její rychlé rozšíření do celé pobočkové sítě se předpokládá během tří měsíců.
Službu ČSOB Internetbanking 24 je možné získat k jakémukoliv vlastnímu běžnému účtu (korunovému či devizovému) vedenému u ČSOB, případně k účtu, k němuž má žadatel dispoziční práva udělená majitelem účtu. A samozřejmě – PC s procesorem PENTIUM a MS Internet Explorer 5.01 SP2 nebo vyšší je podmínkou.
A jakou má tato služba pro klienta výhodu? Tou zásadní je úspora času a financí. Tzn. klient může přímo a nezávisle na čase komunikovat s ČSOB prostřednictvím Internetu a navíc všechny elektronicky podané transakce jsou cenově zvýhodněné. Co se týče dalších služeb může získat různé informace např. o kurzech ČSOB, historii účtu či vyžádat si potvrzení příjmu platebních příkazů, a okamžitě zkontrolovat případné formální chyby. Počítá se s tím, že další produkty a služby budou průběžně doplňovány.
Pro ČSOB je zásadně důležitá bezpečnost této služby. Klient komunikuje s bankou šifrovaně a k autorizaci je využíván elektronický podpis. Podpis se generuje z dat uložených na čipové kartě a snímán je z ní elektronickou čtečkou. Tu poskytne klientovi sama banka. Čipovou kartu lze aktivovat pouze se znalostí PIN, což podstatným způsobem zvyšuje bezpečnost uložených dat. Na této kartě jsou uloženy soukromé klíče a nikdy tuto kartu neopustí.
ČSOB je v současnosti jedinou bankou, která tuto bezpečnou čipovou kartu nabízí.
Milan Tománek
výkonný ředitel
Řízení komunikace Skupiny ČSOB