ČSOB od 1.7. nabízí svým klientům ve spolupráci s ČSOB Pojišťovnou celosvětové pojištění platebních karet proti jejich zneužití v důsledku ztráty nebo krádeže. Pojištěny jsou škody vzniklé v průběhu 24 hodin před telefonickým nahlášením ztráty nebo krádeže karty a v období, které končí v okamžiku, kdy ČSOB převezme odpovědnost za případné další podvodné transakce, tj. v 0:00 hod. dne následujícího po dni oznámení ztráty či krádeže karty.
Pojištění se vztahuje na všechny transakce bez použití kódu PIN. U mezinárodních embosovaných platebních karet lze do pojištění zahrnout poplatek za ohlášení jejich ztráty nebo odcizení.
Pojistné částky jsou rozděleny do tří pojistných limitů, a to 15.000,– Kč, 50.000,– Kč a 85.000,– Kč. Spoluúčast klienta činí 10% ze skutečné škody, minimálně 300,– Kč, maximálně 5.000,– Kč.
Varianty pojištění popisuje následující tabulka:
limit pojistného plnění Spoluúčast Roční pojistné (jednorázové)
do 15.000,– Kč 10 %, min. 300,– Kč 150,– Kč
do 50.000,– Kč 10 %, min. 300,– Kč 650,– Kč
do 85.000,– Kč 10 %, min. 300,– Kč, max. 5.000,– Kč 1300,– Kč
Pojištění lze volitelně sjednat ke všem platebním kartám s výjimkou karet Maestro, neboť použití platební karty Maestro je od 1. 1. 2002 povinně spojeno se zadáváním PIN, a to i na obchodních místech. Ztráta nebo odcizení karty se nahlašuje prostřednictvím Call centra ČSOB na telefonním čísle 049–5800111 (+420–49–5800111). Telefonické ohlášení musí být následně potvrzeno písemně. V případě odcizení platební karty je třeba, aby klient nahlásil ztrátu policii a předložil kopii protokolu. V případě ztráty karty a jejího zneužití je rovněž nutné, aby klient spolupracoval s policií.
Na pobočkách ČSOB už dnes si mohou klienti sjednat i další pojišťovací produkty v souvislosti s svým cestováním: pojištění léčebných výloh, příp. připojištění (úrazy, odpovědnosti, ztráty zavazadel atd.) při cestách do zahraničí, životní pojištění a nejnověji též pojištění platební karty.