Předběžný návrh letového řádu ještě bude procházet řadou jednání vně i uvnitř společnosti. Nyní plánované úpravy letového řádu se také ještě mohou změnit v reakci na aktuální poptávku ze strany cestujících.
Plánované nové linky
Oblast Střední Asie má velký potenciál dobře platící klientely, což si České aerolinie ověřily na úspěšnosti letos zahájeného spojení do Almaty. Kromě vysoké poptávky mají navíc České aerolinie v oblasti velmi dobré renomé. Jednají proto o zahájení letů do dvou nových destinací v této oblasti. Oba lety by společnost chtěla nabízet dvakrát týdně a to letounem Airbus A319.
Posílení se od letního letového řádu dočkají lety z České republiky do Moskvy, a to na čtyři denně. Spojení chtějí České aerolinie rozšířit také do Petrohradu. Tradiční noční linka do Bejrútu bude v hlavní sezóně doplněna dvěma frekvencemi v denních časech. Zachovány zůstanou ze zimní sezóny nové noční linky do Hamburku a Stuttgartu. Pokračovat bude letos zavedený úspěšný letní sezónní provoz do Heraklionu. Posíleny by měly být také frekvence do Almaty, Káhiry, Minsku, Damašku, Skopje, Istanbulu, Jerevanu a Tbilisi.
Linka do Manchesteru bude nově operována v atraktivnějším čase, a to s večerním odletem z Prahy a ranním návratem z Manchesteru. Umožní to uvolnění kapacity po dočasném omezení spojení do Dublinu. Tamní letiště pro období letní sezóny 2009 nepřidělilo Českým aeroliniím letištní sloty v požadovaných časech ranního odletu z Dublinu. Provoz na lince by tak nebylo možné zajistit z kapacitního hlediska. Obchodní přítomnost si ale České aerolinie na trhu zachovají i nadále. Mezi Irskem a Českou republikou zůstane zachován maximálně redukovaný provoz v čase výhodném pro českou klientelu, tedy s odletem z Prahy v pátek a návratem v neděli.
Poslední lety dosud nabízené ve všedních dnech se uskuteční 13. ledna z Prahy a zpět z Dublinu 14. ledna. České aerolinie nicméně v budoucnu nevylučují návrat k dennímu operování na lince Praha – Dublin. Díky nynějšímu přesunu letů do Manchesteru na atraktivní ranní čas se uvolní kapacita z dosud létaného poledního spojení v Manchesteru, kterou České aerolinie využijí na zavedení třetího denního letu do Kodaně.
Proces přípravy letového řádu
Příprava letového řádu je v podstatě neustálý proces. České aerolinie k plánování linek a jejich zařazení do letového řádu i k dosažení ideálních návazností, využívají plánovací systém od společnosti Lufthansa Systems. Pro každý letový řád je třeba zhruba půl roku před zahájením jeho platnosti mít k dispozici ucelený návrh letového řádu a zahájit jeho projednání s provozními složkami vně i uvnitř firmy, které posoudí realizovatelnost nového návrhu. S ním pak zhruba pět měsíců před zahájením platnosti odjíždějí pracovníci referátu letové řády na IATA slotovou konferenci, kde se snaží od jednotlivých letišť získat požadované sloty, tedy časy pro přílet a odlet letadla. Získané časy se poté opět zpracují systémem a projednají s provozními složkami. Zhruba dva měsíce před platností letového řádu by měl být k dispozici návrh, který poté schválí představenstvo.