Po prvním oslovení investorů bude následovat příprava informačního memoranda, které potenciálním zájemcům společnost zašle v listopadu. Indikativní nabídky ČSA očekávají začátkem prosince. Do poloviny prosince by měl proběhnout užší výběr firem, kterým bude umožněno provedení due dilligence. „Závazné cenové nabídky bychom tak mohli obdržet do poloviny února, z nich vybereme preferovanou variantu, kterou pak předložíme vlastníkovi ke schválení,“ řekla Monika Kristková, výkonná ředitelka pro Strategický rozvoj a projekty ČSA. „Proces výběru strategického investora probíhá dle harmonogramu, rozhodující je pro nás výsledná kvalita nabídky a budoucí vztah s investorem,“ dodala Kristková.
ČSA již také zahájily přípravu vyčlenění cargo terminálu do dceřiné společnosti. Založení nové firmy se očekává v lednu příštího roku.
Kromě provozu Cargo terminálu zajišťuje ČSA Cargo leteckou přepravu zboží a pošty na pravidelných a charterových linkách ČSA. Tuto činnost si ale společnost na rozdíl od terminálu ponechá. Souvisí totiž přímo s hlavní činností, kterou je přeprava cestujících.
ČSA přepravují zboží a poštu jako dokládku do volného nákladového prostoru letounů pro přepravu cestujících. ČSA nejčastěji dopravují hi-tech a zboží podléhající zkáze. „Vysoce nadprůměrná je u ČSA přeprava nebezpečného zboží a živých zvířat,“ řekl ředitel ČSA Cargo Vladimír Perný. Hlavními destinacemi v oblasti nákladní přepravy ČSA jsou letiště v zemích bývalého Sovětského svazu a v dalších východoevropských zemích mimo EU, ale také USA, Kanada a Dubaj. Letadla ČSA za devět měsíců letošního roku přepravila 16 363 tun zboží a pošty. Meziročně to představuje nárůst o 3,9 procenta.
Cargo terminál na rozdíl od vlastní přepravy zboží a pošty v letadlech může bez větších dopadů na ČSA provozovat i jiný vlastník. Součástí případného odprodeje terminálu bude také smlouva o zajištění služeb v oblasti cargo handlingu pro ČSA s novým nabyvatelem.
Cargo terminál ČSA na pražské Ruzyni je jedním z nejmodernějších provozů tohoto typu v Evropě. V kombinaci s kamionovým centrem a novými technologiemi má Cargo terminál potenciál stát se logistickým centrem pro region Střední a Východní Evropy. V jeho prostorách mají pod jednou střechou kanceláře významné spediční a letecké společnosti včetně České pošty a DHL. V těsné blízkosti terminálu se rovněž nachází Pohraniční veterinární stanice provozovaná ČSA a FYTO stanice. Provoz Cargo terminálu ČSA byl zahájen 12. ledna 2004.
Areál má skladovací a odbavovací kapacitu 60 000 tun zboží ročně s možností rozšíření na 100 000 tun. V současnosti je využíván zhruba z poloviny maximální kapacity. Kromě toho areál nabízí 3000 m2 kancelářských ploch. Vedle běžných skladovacích prostor jsou v terminálu také chladící a mrazící boxy, sklady pro radioaktivní a jinak nebezpečné zboží nebo místnost pro živá zvířata. Součástí areálu je stojánka pro dvě nákladní letadla typu Boeing 747F nebo pro několik menších letadel.
Letadla ČSA za devět měsíců letošního roku přepravila 16 363 tun zboží a pošty. Meziročně to představuje nárůst o 3,9 procenta.
Cargo ČSA se na celkových tržbách podílí asi třemi až čtyřmi procenty. Kromě vlastní přepravy zboží v letadlech ČSA, poskytuje ČSA Cargo také odbavení nákladu pro dalších 22 společností jako například Air France nebo Korean Air. ČSA zajišťují odbavení také společnosti China Airlines, jedinému dopravci, který do Prahy létá ryze nákladními stroji.